[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، جبار کوچکی نژاد امروز در جلسه با مدیران آموزش و پرورش استان در دهکده ساحلی با بیان اینکه پیشینه فرهنگی استان گیلان را با شاخص مدارس غیردولتی با ۱۷ درصد بالاتر از شاخص ۱۱ درصدی کشور می توان ارزیابی کرد، اظهار کرد: ۱۷ درصد مدارس ما غیردولتی هستند و این یعنی مردم گیلان به آموزش علاقه مند بوده در صورتی که شاخص کشور ۱۱ درصد است. 

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد آموزش و پرورش گفت: این اقتصاد به معنی صرفا هزینه نیست بلکه باید با دید ورودی هم به آن نگاه کرد، انتظار می رود کمیسیون آموزش و تحقیقات در این بخش اقدامات اساسی کند. 

نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رتبه بندی از مطالبات فرهنگیان است و من نگران طولانی شدن زمان هستم، افزود: در مجلس قبل هم قرار بود بخشی از سود بانک ها به آموزش و پرورش برای سرانه و عدالت آموزشی قرار بگیرد که این مسئله به بودجه عمومی کشور تخصیص داده شد، و من نگران این هستم که در بودجه ۱۴۰۱ نیز به بودجه عمومی کشور منتقل شود. 

کمیسیون ارزیابی کامل را بیان کند
احمد دنیامالی نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه شاخص ارزیابی شده در استان گیلان وضعیت مطلوبی نیست، اظهار کرد: ما نیازمند ارزیابی کامل هستیم و امیدواریم کمیسیون آموزش در این مسئله راهنمای خوبی برای استان و سبب خیر برای استان باشد. 

رتبه بندی افزایش حقوق نیست بلکه ارتقا ارزش و کرامت فرهنگیان است
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به انتظار و امید فرهنگیان از موضوع گیری های اعضای کمیسیون در خصوص مطالبات خود اظهار کرد: در دوران کرونا با وجود تعطیلی مدارس اما آموزش را تعطیل نکردیم و فرهنگیان با کمترین امکانات و با امکانات شخصی خود آموزش را ادامه دادند. 

محمد رحمتی با قدردانی از از رویکردهای اعضای کمیسیون نسبت به مطالبات فرهنگیان که حساسیت بالایی دارند، گفت: تعیین تکلیف نیروهای استخدامی و رتبه بندی فرهنگیان از جمله اقدامات موثری کمیسیون آموزش و تحقیقات بوده که موجبات خرسندی فرهنگیان را فراهم کرده است. 

وی با اشاره بر مشکلات فرهنگیان در ایام شیوع کرونا و مشکلات پیش روی آنان در دوران پسا کرونا افزود: ضمن تقدیر از تصویب رتبه بندی فرهنگیان با موضع خوب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم، باید گفت که نگاه فرهنگیان به رتبه بندی، افزایش حقوق نیست بلکه تاکید بر ارتقا و ارزش و کرامات آنان است. 

۲۴ درصد از مراکز گیلان نیاز به تخریب و مقاوم سازی دارد
مدیرکل نوسازی گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۲۴ درصد از مراکز ما نیاز به تخریب و مقاوم سازی دارد، گفت: ما سی امین استان هستیم از اعتبارات استان خود را می گیریم و از سی و یک استان، استان سی ام بودن قابل پذیرش نیست و با وجود کم برخپرداری در حوزه مقاوم سازی نیاز به اعتبار وجود دارد. 

علی دقیقی با بیان اینکه جزو اولین استان های جمع آوری بخاری های نفتی و گازی بودیم اما در بحث تعمیر و نگهداری شوفاژ نیاز به بودجه ویژه می باشد، گفت: دو استخر دانش آموزی در استان گیلان افتتاح خواهد شد و این موضوع برای اولین بار در استان گیلان است. 

دانشگاه فرهنگیان گیلان استاندارد یک مدرسه را هم ندارد
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه پردیس امام علی گیلان حتی امکانات استاندارد یک مدرسه را هم ندارد، اظهار کرد: تنها در این مرکز دویست یا سیصد صندلی وجود دارد در صورتی که ما سه هزار دانشجو داریم. 

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان زیر مجموعه دو وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم است اما در واقع زیر مجموعه هیچ کدام نیست، گفت: با توجه به پیشینه فرهنگی گیلان که اولین دانشسرا در گیلان بوده و نیروی استان های دیگر را تربیت می کرد، اما امروز دانشجویان گیلان مجبورند در استان دیگر درس بخوانند. 

ابراهیم صفری نبود هیئت علمی معلمان در دانشگاه فرهنگیان را از دیگر مطالبات جامعه فرهنگیان دانست و افزود: دکتر معلم های ما استادان موفقی هستند اما از فرآیند هیئت علمی نگذشته و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان نمی شوند. 

وی با بیان اینکه در گذشته در هر شهرستانی مرکز تربیت معلم داشتیم که به یکباره حذف شده است، افزود: بسیاری از دانشجویان ما در استان های دیگر درس می خوانند و خانواده ها نگران دوری راه بوده و این موضوع برای استانی با سابقه گیلان قابل پذیرش نیست. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گیلان با بیان اینکه با گذراندن دوران کوتاه مدت نمی توانند معلم شایسته ای باشند، افزود: اینها باید دوره های فرایندی را طی کنند و با دوره کوتاه پودمانی نمی توانند مهارت معلمی را بیاموزند. 

اختصاص بخشی از نیم درصد درآمد شهرداری به کانون
میرعظیمی سرپرست کانون فکری پرورش گیلان نیز در این برنامه با بیان اینکه اختصاص بخشی از نیم درصد درآمد شهرداری به کانون پرورش برای رفع مشکلات از درخواست های ماست افزود: از دیگر درخواست های ما این است که کانون امکان عضویت در شورای آموزش و پرورش داشته باشد. چرا که جامعه هدف ما دانش آموزان است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان