[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد دنیامالی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جهش و تولید مسکن منجر به ایجاد اشتغال در کشور می شود، اظهار کرد: یکی از نیازهای اساسی جوانان برای ازدواج مسئله مسکن بوده و باید اقدامات لازم در این خصوص به طور کامل اتخاذ شود.

وی  تحقق قانون جهش مسکن را اقدامی نیازمند برنامه ریزی دقیق دانست و گفت: به منظور تحقق قانون جهش مسکن باید مقررات لازم و همچنین تأمین منابع بانکی مورد توجه قرار گیرد لذا از دولت درخواست دارم در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه دولت در خصوص ساخت و تحویل دو میلیون واحد مسکن به فاز اول طرح افزود: دولت باید در فازهای بعدی اراضی آزادسازی شده را برای تحقق قانون جهش مسکن در اختیار حوزه مسکن قرار دهد.

دنیامالی با تأکید بر لزوم توجه به نقش بانک ها در ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور بیان کرد: مهمترین بحث در خصوص ساخت مسکن تأمین منابع مالی است، به این منظور بانک ها  باید بخشی از سود خود را برای تأمین منابع مالی طرح جهش مسکن اختصاص دهند.

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی وزارت راه باید هر دو هفته یک بار درباره روند اجرای طرح گزارش داده و مجلس نیز موضوع را پیگیری می کند.

دنیا مالی از وجود  تکالیف انباشته زیاد در حوزه مسکن خبر داد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی افراد و زوج های بسیاری به سمت اجاره نشینی رفته اند، لذا اگر سهم بانک ها در ودیعه مسکن بیشتر شود بسیاری از مشکلات قابل حل است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان