[ad_1]

به گزارش شفاف، شرکت مایکروسافت یکی از غول های فناوری دنیا است که سخت افزارها و نرم افزارهایی که تولید کرده هم اکنون در دسترس تمامی کاربران در سراسر جهان قرار دارد. از لپ تاپ های مایکروسافت که به عنوان محصولاتی پر امکانات در مقایسه با رقبای خود شناخته می شوند گرفته تا ویندوزهای پرکاربرد که همگی ساخته این شرکت هستند. 

حالا شرکت مایکروسافت کنفرانسی را برگزار کرده که در آن از جدیدترین محصولات شرکت خود رونمایی کرده است. در این کنفرانس ساتیا نادلا درباره همه این دستگاه ها توضیحی را ارائه داد و گفت: قرار است با قابلیت های هوش مصنوعی دستگاه های خوبی را در اختیار همه کاربران قرار دهیم و همه مردم بتوانند از آن استفاده کنند. ما خیلی خوشحالیم که در خدمت شماییم و امیدواریم که با این دستگاه های جدید محصولات بسیار خوبی خلق کنید.

در ادامه این خبر اطلاعات محصولات جدید رونمایی شده توسط مایکروسافت به تفصیل آورده شده است.

سرفیس پرو 8

طراحی صفحه کلید و قلم در سرفیس پرو 8 شبیه یه سرفیس پرو ایکس شده است، از پردازنده های نسل 11 اینتل استفاده می کند و به صفحه 120 هرتزی مجهز شده است. سرفیس پرو جدید نمایشگر ۱۳ اینچی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، حاشیه های بسیار باریکی دارد. درگاه USB-A در نسل جدید سرفیس پرو وجود ندارد و دو درگاه تاندربولت ۴ در این دستگاه تعبیه شده است. پردازنده Core نسل ۱۱ اینتل در سرفیس پرو ۸ قرار داده شده و حافظه SSD آن هگ قابل تعویض است.

مایکروسافت می گوید سرفیس پرو ۸ در پردازش های CPU محور ۷۰ درصد و در پردازش های گرافیکی ۴۰ درصد قوی تر و سریع تر از نسل قبل است.

شرکت مایکروسافت

سرفیس لپ تاپ استودیو را با پردازنده های Core i5 و Core i7 نسل یازدهم اینتل به بازار می فرستد. مدل های مجهز به پردازنده های Core i5 از گرافیک Iris Xe بهره می برند، اما در نسخه های مجهز به پردازنده های Core i7 کاربران به گرافیک RTX 3050 Ti با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی دسترسی پیدا می کنند.

این محصول در نسحه های مجهز به ۱۶ و ۳۲ گیگابایت رم روانه بازار می شود و از حداکثر ۲ ترابایت حافظه SSD قابل تعویض بهره می برد. قیمت پایه این محصول برابر ۱,۵۹۹.۹۹ دلار است.

طراحی داخلی

سرفیس پرو ایکس

سرفیس پرو ایکس هم در این رویداد معرفی شد که با ویندوز ۱۱ به دست کاربران می رسد. این دستگاه از شبیه ساز ۶۴ بیتی برای پشتیبانی از اپلیکیشن های بیشتر پشتیبانی می کند. سرفیس پرو ایکس با اپلیکیشن های بیشتری سازگار است.

سرفیس پرو ایکس با چیپ SQ1 مایکروسافت یا چیپ جدیدتر SQ2 قابل سفارش است. البته مایکروسافت یک مدل از این محصول را معرفی کرده که تنها به وای فای مجهز است و از شبکه های مخابراتی پشتیبانی نمی کند. این مدل قیمت پایه ۸۹۹ دلاری دارد.

لپتاپ پرو ایکس

جزئیات دستگاه Surface Laptop Studio

دستگاه Surface Laptop Studio به پردازنده های نسل 11 اینتل، کارت گرافیک RTX 3050 Ti مجهز شده، صفحه نمایش Surface Laptop Studio 14.4 اینچ مایکروسافت پشتیبانی از Thunderbolt 4 را به Surface Laptop Studio اضافه کرده است. این دستگاه از قلم هم پشتیبانی می کند.

دستگاه Surface Laptop Studio در حالت لپ تاپ، یک لپ تاپ عادی است که در این حالت می توان از کیبورد و یک تاچ پد جدید با بازخورد هپتیکی در آن استفاده کرد. در حالت استیج می توان زاویه را به گونه ای تنظیم کرد که بهترین عملکرد را برای گیمینگ، استریم یا ارائه پروژه ها داشته باشد. در این حالت کیبورد دستگاه به طور کامل پوشانده می شود. در حالت استودیو هم یک تبلت است و دستگاه به طور کامل تغییر شکل می دهد.

Surface Laptop Studio

این محصول دو پورت USB 4 با پشتیبانی از این فناوری دارد. به پورت سرفیس کانکت برای شارژر و جک ۳.۵ میلی متری هدفون هم مجهز شده است. این دستگاه هم مثل سرفیس پرو ۸ از پورت های تاندربولت استفاده می کند. پشتیبانی از تاندربولت ۴ به معنای اتصال آن به نمایشگرهای خارجی ۴K یا GPUهای خارجی قدرتمند است.

سرفیس لپتاپ

مایکروسافت Surface Duo 2

این دستگاه از قلم پشتیبانی می کند و به صورت بی سیم می توان آن را به سرفیس وصل و شارژش کرد. دوربین مایکروسافت Surface Duo 2 توسعه پیدا کرده و در آن از لنز تله فوتو و اولترا واید استفاده شده است. قابلیت دراگو درایوز هم در این دستگاه وجود دارد. مایکروسافت Surface Duo 2 به صورت پیش فرض دارای ویندوز ۱۱ را هم به صورت پیش فرض بوده و صفحه نمایش نمایش آن ۹۰ هرتزی است. به پشت لولای Surface Duo 2 صفحه نمایشی برای نمایش نوتیفیکیش ها اضافه و در دو رنگ عرضه شده است.

مایکروسافت سرفیس دو 2

مایکروسافت Surface Duo 2 نازک ترین دستگاه 5G دنیا بوده که پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ در آن استفاده شده است. این محصول مایکروسافت با قیمت پایه 1499 دلار به بازار خواهد آمد و برای دستگاه هایی با حافظه داخلی 512 گیگابایت 1799 دلار است.

مایکروسافت سرفیس دو 2

مشخصات دوربین های Surface Duo 2 عبارتند از: دوربین 16 مگاپیکسلی اولتراواید، دوربین 12 مگاپیکسلی واید، دوربین 12 مگاپیکسلی تله فوتو و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی که در این دستگاه تعبیه شده و کاربران می توانند تصاویر با کیفیتی را به وسیله آن ها ثبت کنند.

مایکروسافت سرفیس دو 2

سرفیس گو ۳

در دستگاه سرفیس گو 3 قابلیت کنترل دستگاه توسط والدین وجود دارد و خانواده ها می توانند دسترسی فرزندشان به قابلیت های این دستگاه و اینترنت را محدود کنند. بدنه ماوس از پلاستیک بازیافتی ساخته شده که از کف اقیانوس ها جمع شده اند. قابلیت های مخصوص معلولین هم در این دستگاه ها تعبیه شده که آنها هم بتوانند از این دستگاه ها بدون مشکل استفاده کنند. صفحه هایی ساخته شده اند که روی کلیدهای مختلف قرار می گیرند تا شخص معلول یا ناتوان می توانند با لمس آنها کارهای خود را پیش ببرند برای افراد کوررنگ هم این استیکرها مورد استفاده قرار می گیرد.

سرفیس گو 3

سرفیس گو ۳ از پنل لمسی پیکسل سنس با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی معادل فول اچ دی استفاده می کند. این دستگاه از ۴ یا ۸ گیگابایت حافظه رم بهره می برد و درگاه USB-C و سرفیس کانکت دارد. عمر باتری سرفیس گو ۳ هم حدود ۱۰ ساعت است.

سرفیس گو ۳ بدنه ای از جنس آلیاژ آلومینیوم خواهد داشت و از تراشه TPM 2.0 بهره خواهد برد. وزن این لپ تاپ ۵۴۴ گرم است و ضمن پشتیبانی از صدای دالبی دو میکروفن دارد. سرفیس گو ۳ در مدل های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی SSD عرضه می شود و یک مدل ۲۵۶ گیگابایتی هم خواهد داشت.

سرفیس گو 3

نسخه وای فای سرفیس گو ۳ با پردازنده پنتیوم، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت پایه ۴۰۰ دلار روانه بازار می شود. مدل Core i3 با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۶۳۰ دلار فروخته خواهد شد. قیمت مدل LTE هم ۱۰۰ دلار از مدل های وای فای گران تر خواهد بود.

سرفیس گو 3

قلم هوشمند «اسلیم پن ۲»

قلم هوشمند «اسلیم پن ۲» با بازخورد لمسی فوق العاده هم در این رویداد معرفی شد که احساس نوشتن با قلم واقعی را به کاربر می دهد. این قلم به تراشه سفارشی مایکروسافت G6 و موتور هپتیکی مجهز است. فهرست دستگاه هایی که از اسلیم پن ۲ پشتیبانی می کنند عبارتند از:

  • سرفیس استودیو لپ تاپ
  • سرفیس پرو ۳ تا سرفیس پرو ۸
  • سرفیس پرو ایکس
  • سرفیس Duo و سرفیس Duo 2
  • سرفیس گو، سرفیس گو ۲، سرفیس گو ۳
  • سرفیس هاب ۲S
  • لپ تاپ سرفیس ۱ تا ۴
  • سرفیس استودیو ۱ و سرفیس استودیو ۲
  • سرفیس بوک ۱ تا ۳
  • دستگاه های غیر سرفیس که از پروتکل مایکروسافت پن یا MMP پشتیبانی می کنند

قلم جدید مایکروسافت

این قلم در قسمت بالای کیبورد سرفیس پرو ۸، برای قرارگیری قلم طراحی شده است که به صورت مغناطیسی در محل طراحی شده قرار می گیرد. زمانی که اسلیم پن ۲ در محل قرارگیری طراحی شده قرار بگیرد، شارژ می شود همچنین امکان شارژ شدن از طریق پورت USB-C را نیز دارد. اسلیم پن ۲ از بلوتوپ ۵ پشتیبانی می کند و با هر بار شارژ شدن تا ۱۵ ساعت پاسخگوی نیاز کاربران است.

امکان پیش سفارش اسلیم پن ۲ با قیمت ۱۲۹.۹۹ دلار از طریق وب سایت مایکروسافت از امروز در دسترس کاربران قرار دارد.

انتهای پیام/


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان