[ad_1]

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی این الگوها نشان دهنده ورود سامانه سرد و بارشی به منطقه از عصر فردا است.

وی با بیان اینکه با توجه به مقدار بارش ها هشدار سطح نارنجی در گیلان صادر شده است، افزود: با ورود این سامانه شرایط برای افزایش ابر، بارش باران در مناطق جلگه ای فراهم می شود.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه بارش ها در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به صورت برف پیش بینی می شود، گفت: فعالیت این سامانه بارشی تا چهارشنبه ادامه دارد.

وی در ادامه به کاهش ۶ تا ۱۵ درجه ای دمای هوا در این مدت اشاره و اضافه کرد: شدت بارش ها در روزهای سه شنبه و چهارشنبه بیشتر پیش بینی شده است.

دادرس با بیان اینکه در این مدت بالا آمدن آب رودخانه ها، آبگرفتگی معابر و خیابان ها دور از انتظار نیست، تأکید کرد: شهروندان از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری کنند.

وی به وضعیت دریا در این مدت اشاره و تصریح کرد: از روز سه شنبه با افزایش ارتفاع موج دریا، شرایط برای انجام فعالیت های دریایی و صید و صیادی مناسب نیست.

مدیر کل هواشناسی گیلان افزود: در حال حاضر آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان صاف تا نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد، افزایش ابر و بارندگی خفیف و احتمال رعد و برق پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: دمای شهر رشت برای امروز نیز بین ۱۳ تا ۲۱ درجه سلسیوس در نوسان خواهد بود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان