[ad_1]

به گزارش شفاف و به نقل از تک کرانچ، ایلان ماسک در توییتی اعلام کرده که فضاپیمای "استارشیپ SN۲۰" شرکت اسپیس ایکس که ساخت آن در تگزاس جنوبی در حال انجام است و پیشرفت هایی اساسی در ساخت اجزای اصلی آن از جمله سکوی پرتاب صورت گرفته و موتورهای رپتور آن متصل شده است، آماده انجام پرواز مداری در ماه آینده است.

اسپیس ایکس برای انجام این ماموریت نیاز به دریافت تاییدیه از اداره هوانوردی فدرال دارد، همانطور که برای آزمایش های قبلی نیز آن را دریافت کرده بود.

اداره هوانوردی فدرال از اسپیس ایکس می خواهد تا تمامی اقدامات امنیتی را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که در صورت بروز خطا در هنگام پرتاب، کمترین خطر ایجاد شود. در این مرحله بروز خطا غیرمحتمل نیست. تاکنون چندین نمونه از استارشیپ های این شرکت منفجر شده است. اگرچه استارشیپ موفقیت هایی نیز داشته است از جمله اتمام یک ماموریت پرواز در ارتفاع بالا و فرود کنترل شده روی سکوی پرتاب.

هدف بعدی اسپیس ایکس پرواز موشک سوپرهوی و استارشیپ بر فراز مدار زمین و در فضا است. همانطور که ایلان ماسک اعلام کرده این شرکت برای انجام چنین ماموریتی آماده است اما دریافت تاییده از اداره هوانوردی فدرال ممکن است بیش از یک هفته به طول  بیانجامد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان