[ad_1]

سید امیر مصباح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به در پیش بودن برگزاری دور جدید انتخابات انجمن هنرهای نمایشی گیلان، اظهار کرد: انجمن هنرهای نمایشی یکی از فعال ترین انجمن های هنری گیلان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گیلان دارای ۳۸ گروه نمایشی ثبت شده است، افزود: تا قبل از کرونا طول سال شاهد تولید و اجرای نمایشی های بسیاری توسط هنرمندان عرصه نمایش استان بودیم.

ثبت نام کاندیدای انتخابات انجمن هنرهای نمایشی تا ۱۰ آبان ماه

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به اینکه علاقه مندان به حضور در این انتخابات به عنوان کاندید تا ۱۰ آبان ماه فرصت دارند تا ثبت نام کنند، گفت: تنها اعضای اصلی (هیئت مدیره) گروه های دارای پروانه نمایش می توانند به عنوان کاندید ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: ثبت نام کنندگان باید با ارائه مدارک شناسایی و رزومه فعالیت، برای ثبت نام و انجام مراحل تأیید صلاحیت فردی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارشناس مسئول نمایش و یا دفتر انجمن هنرهای نمایشی استان مراجعه کنند.

مصباح با اشاره به اینکه انتخابات انجمن هنرهای نمایشی هر دو سال یک بار برگزار می شود، تصریح کرد: هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی گیلان دارای پنج عضو اصلی و یک بازرس است.

ثبت انجمن های نمایشی به عنوان مؤسسات فرهنگی هنری استانی

وی در ادامه با بیان اینکه بعد از برگزاری این دوره از انتخابات اقدامات لازم برای ثبت این انجمن به عنوان مؤسسه فرهنگی هنری استانی انجام می شود، ادامه داد: این تغییر شکل فعالیت انجمن ها به واسطه تغییرات و بازنگری هایی انجام شده در اساسنامه است.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان ادامه داد: از اواخر دهه ۸۰ انجمن های نمایش به صورت انجمنی منحل و مؤسسه ای در تهران با عنوان مؤسسه فرهنگی هنری انجمن هنرهای نمایشی ایران تشکیل شد و این مؤسسه در سطح استان ها زیر مجموعه هایی دارد و در دو سال اخیر نیز صحبت هایی برای ثبت جداگانه زیر مجموعه های استانی به عنوان مؤسسه انجام شده است.

وی در ادامه به فراخوان عضو گیری برای یونیما «اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی» دفتر استان گیلان اشاره و اضافه کرد: دفتر نمایندگی این اتحادیه در استان گیلان فعالیت خود از حدود دو سال پیش آغاز کرده است.

مصباح با اشاره به اینکه این فراخوان برای عضوگیری جدید و تکمیل و تعیین تکلیف عضویت اعضای قدیم است، گفت: هر ساله کارگاه های آموزشی بسیاری توسط این اتحادیه برگزار می شود که اعضای می توانند از مزایا و تخفیفات این کارگاه ها بهره مند شود.

وی با بیان اینکه در صورت برگزاری جشنواره ها و برنامه های مختلف اعضای این اتحادیه از حمایت های لازم برخوردار خواهد شد، افزود: مهلت تحویل مدارک برای عضویت در یونیما تا ۱۵ آبان ماه تعیین شده است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان