محمدرضا عسکری پور لاهیجی امروز در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به شعار سال جدید تحصیلی این دانشگاه گفت: سال تحصیلی جدید با شعار "تحول در آموزش حافظه محور به آموزش بسترساز اشتغال دانش بنیان" آغاز شد و این رویکرد مطمئنا دانشگاه را در مسیر متعالی هدایت خواهد کرد.



او افزود: عدالت آموزشی یعنی حرکت از نظام آموزشی حافظه محور به نظام آموزشی رابطه محور، عبور از نظام آموزشی دانش محور به نظام آموزشی انسان محور، اهتمام به توانمندسازی نه دانشمندسازی، اهتمام به آموزش اندیشیدن نه آموزش اندیشه ها؛ پس توسعه از سرمایه گذاری بر انسان ها آغاز می شود نه سرمایه گذاری بر نیاز های انسان ها.



سرپرست دانشگاه آزاد واحد لنگرود اظهار داشت: محققان و دانشگاهیان باید درباره مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی احساس مسئولیت کنند و مقابل معضلات بی تفاوت نباشند.



عسکری پور ادامه داد: در این برهه از زمان و در شرایط کنونی که چشم امید به اندیشمندان و دانشگاهیان دوخته شده است، دانشگاه باید نقش خود را به خوبی ایفا کند و برای بهترشدن زندگی مردم و توسعه کشور گام بردارد.



او با اشاره به فعالیت های دانش بنیان واحد لنگرود گفت: راه اندازی مراکز رشد، سرای نوآوری و پارک علم و فناوری نخستین زمینه های رسمی شکل گیری شرکت های دانش بنیان خواهد بود.



سرپرست دانشگاه آزاد لنگرود تصریح کرد: با توجه به شعار سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها، دانشگاه ها با پشتیبانی شرکت های دانش بنیان و با تقویت آموزش و پژوهش در واحد های صنعتی و تولیدی (شهرک های صنعتی) زمینه تحقیق و توسعه را فراهم می آورند.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان