[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی صبح پنج شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید گیلان با بیان اینکه خدمت در نظام اسلامی جز افتخارات ما است، اظهار کرد: خدمت در نظام شیعی جز آمال علمای اسلام بوده و در هر عرصه ای جز افتخارات مسئولان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه مردم گیلان هشت هزار شهید و بیش از ۲۵ شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب کرده اند، افزود: در طول تاریخ اولین نقطه ای که محل توجه اهل بیت واقع شد گیلان بود و مردمی نجیب و صبور دارد.

ایستادگی نجیبانه مردم در برابر توطئه های دشمنان

وی با بیان اینکه مردم نجیبانه در چند روز اخیر مقابل توطئه دشمنان ایستادند، تصریح کرد: گیلان با اینکه زمانی از جهت تشکیلاتی رتبه نخست داشت و شرایط اقلیمی آن می طلبد در شرایط بهتری باشد اما هنوز دارای بیمارستان هایی است که صد سال پیش ساخته شده است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به ظرفیت های گیلان در بخش های مختلف به ویژه حوزه کشاورزی، اضافه کرد: سالیانه ۳۵ میلیون مسافر به گیلان می آید اما عایدی برای مردم استان ندارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه مسئله تالاب انزلی یک موضوع ملی است، بیان کرد: درصدد هستیم پروژه احیای تالاب انزلی را در عرصه یک پروژه ملی مطرح کنیم زیرا سطح آلودگی های آن بالا است.

وی با اشاره به سطح آلودگی رودخانه های گیلان و آسیب ها و خطراتی که برای مردم دارد، افزود: مسئله پسماند و تالاب انزلی باید اولویت استاندار گیلان باشد.

ضرورت بهره گیری از نیروهای جوان متخصص

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه سطح سواد جوانان گیلان رتبه اول را در کشور دارد و می خواهیم از تمامی این نیروهای بالقوه استفاده شود، ادامه داد: مدیران میانی باید جوان و پاکدست باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه مدیر باید فهم سیاسی و اجتماعی داشته باشد اما از سیاسی بازی اجتناب کند و هوشیار باشد، عنوان کرد: مدیران باید دلداده خدمت باشند زیرا مردم به مسئولانی دل داده اند که در میدان حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شرکت های تعطیل و نیمه تعطیل آسیب های زیادی به خانواده ها زده اند، گفت: ظرفیت خوبی در بنادر و منطقه آزاد داریم که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مدیر نباید از اهالی فتنه ۸۸ باشد، بیان کرد: فتنه ۸۸ ضربه بدی به کشور زد اما عده ای هنوز توبه نکردند و به دنبال کدخدا سازی هستند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان