به گزارش لنگرخبر به نقل از یکتاپرس، در شهر کوچک لنگرود چه می گذرد؟ این سوال مردمی است که در ماه های اخیر خبرهای ناگوار این شهر را دنبال کرده اند.خبرهایی که نه تنها در گیلان بلکه در کل کشور بازتاب فراوان و تعجب برانگیزی داشته اند.



گیلان یکی از  استان های خوش آب و هوای کشور است که همواره مقصد مسافران بسیاری بوده و خیلی ها نیز در سال های اخیر  از نقاط مختلف کشور برای زندگی به این سرزمین مهاجرت کرده اند. در این سال ها و در بین شهرهای گیلان؛ نام لنگرود بیشتر از هم استانی های دیگر در رسانه ها تکرار شده اما دلیل این تکرار ها هم فساد اداری یا کوه خواری و جنگل خواری و چیزهایی از این دست  بوده است.







انتشار دو عکس عجیب این هفته در رسانه های کشور سوالات زیادی را به وجود آورده است؛ سوال هایی که دلیلش ریشه در ناکار آمدی مدیران یک منطقه دارد و بحرانی جدی را به وجود آورده و باعث شده نام یک شهر کوچک هراز گاهی در کشور روی زبان مردم بیفتد.



هفته پیش همزمان با معرفی اسدالله عباسی به عنوان استاندار جدید گیلان  دو عکس عجیب از کوه خواری در لنگرود در رسانه ها منتشر شده و حیرت مردم را برانگیخته است.



عکس اول مربوط به یک کوه ناپدید شده است. گویا مدیران دولت روحانی با همراهی یک نماینده سابق مجوز احداث یک معدن را به فردی داده بودند و به دلیل برداشت های بی رویه کوه کاملا از بین رفته و با خاک زمین یکسان شده است.این عکس علاوه بر انتشار در شبکه های مجازی توجه تلویزیون را هم جلب کرد و رسانه ملی هم درباره اش گزارش منتشر کرد. شنیده ها حاکی است دادستان گیلان  و نهادهای امنیتی به این موضوع ورود کرده و دستور پیگری داده اند و معدن هم تعطیل شده است.



در لنگرود



عکس دومی که هفته پیش از این منطقه منتشر شد  مربوط به ساخت یک خانه مجلل در لیلاکوه لنگرود است.تصویری که انتشارش در شبکه های مجازی واکنش های فراوانی را شکل داده و سوال ها و انتقادهای زیادی را به وجود آورده است.



انتشار چنین خبرهایی از یک شهر کوچک گواه مشکلات مدیریتی است.به عنوان مثال  یکسال پیش یک عضو شورای شهر لنگرود به دلیل مشکلات مالی بازداشت شد و پس از آن یکی از کارمندان شهرداری توسط نهادهای امنیتی  فراخوانده شدند.سر انجام شهردار جوان این شهر که از حامیان سرسخت دولت روحانی بود و بدون سابقه به پست شهرداری رسیده بود بازداشت شد و سر از زندان در آورد.



از این رو در هفته های اخیر شورای شه لنگرود فردی را به عنوان شهردار انتخاب کرد که  سابقه مدیریتی نداشت. علی رغم مخالفت های صریح  مردم؛ شورا تصمیمش را گرفت و منتخب بی کارنامه را به استانداری معرفی کرد اما مراجع ذیصلاح به دلیل اینکه گزینه منتخب شرایط شهردار شدن را نداشت تاییدش نکردند.



حتی اعتراض شورا نشینان  به جایی نرسید و گزینه منتخب تایید نشد. آنها در تصمیمی عجولانه دیروز فرد دیگری را به عنوان شهردار انتخاب کرده اند که کارنامه اش از گزینه قبلی خالی تر است.شهردار جدید کارمند رده پایین شهرداری یکی از مناطق تهران است و در حالی به عنوان شهردار  انتخاب شده که در  لنکرود افراد دلسوز و متخصص به وفور پیدا می شوند.



مردم بارها درخواست کرده اند سرپرست قبلی شهرداری که شهردار چند شهر بود و کارنامه قابل دفاعی داشت روی صندلی شهرداری بنشیند و در شبکه های مجازی کمپین هم تشکیل دادند ولی گوش شنوایی وجود ندارد.حالا اما دکتر اسدالله عباسی به عنوان استاندار گیلان انتخاب شده که هم مدیر سابقه داری است و هم اینکه  اصالتی شرق گیلانی دارد و با نقاط مختلف منطقه آشنا است.



از این رو  مردم از استاندار دولت سیزدهم توقع برخورد جدی با متخلفان را دارند و نمی خواهند با انتخاب افراد کار نابلد دوباره آبروی شهر در سطح ملی برود.



خبرهای که از این شهر منتشر می شود گواه وجود مشکلات مدیریتی بسیاری  است و استاندار متعد و دلسوز گیلان که  امروز که اولین روز کاری اوست باید طبق وعده اش عمل کند و بیرق مبارزه با فساد را خیلی سریع روی دوش بگذارد.



عباسی روز پنجشنبه در مراسم معارفه اش در حضور وزیر کشور به قول داده با فساد مبارزه کندعکس های منتشر شده از این شهر در هفته گذشته؛ گواه این است که  مبارزه با فساد در لنگرود ضروری است.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان