[ad_1]


خبرگزاری فارس، یادداشت میهمان- مهدی جهان تیغی: تقابل شش ساعته دریایی سپاه با ارتش تروریستی آمریکا برای بازپس گیری محموله نفتی سرقت شده در روز دوم آبان ۱۴۰۰ در یک شرایط جنگی صورت گرفت و عملا می توان از آن به عنوان جنگ نیم روزه ایران و آمریکا یاد کرد.

میزان توان نظامی که آمریکایی ها برای بازپس گیری نفکتش در دریای عمان طی دو مرحله به صحنه آوردند، نشان می دهد که آنها برای ماموریت واقعی جنگی به میدان فرستاده شده و در یک صحنه حقیقی جنگی مجبور به عقب نشینی شدند.

سردار سلامی فرمانده کل سپاه در سخنرانی های متعددی بر این موضوع تاکید کرده که سپاه پاسداران سالهاست شکست دادن نظامی آمریکا را تمرین می کند. رویداد دریایی اخیر نشانه ای از وجود نقشه های عملیاتی کارآمد در ایران برای پیروزی های نظامی بزرگ علیه ارتش آمریکا در منطقه است.

واقعیت این است که حوادثی همچون منهدم کردن گلوبال هاوک، موشک باران عین الاسد، توقیف نفتکش انگلیس، ارسال مقتدرانه نفتکش های نفتی ایران به لبنان و اینک بازپس گیری محموله نفتی ایران از دست نیروهای دریایی آمریکا، در حال ایجاد محاسبات راهبردی جدیدی در منطقه و جهان است. این حوادث به ظاهر چند ساعته در حال شکل دهی آینده نظم جدید منطقه در خلیج فارس است. سپاه در تقابل دریایی اخیر با آمریکا وقتی در حال فراری دادن ناوهای سنگین وزن نظامی آمریکا از دریای عمان بود در اصل یک تصویر راهبردی را نیز به نمایش گذاشت؛ تصویر ابر قدرتی که در ذیل راهبرد انتقام سخت ایران، ناوهای آن محکوم به فرار کردن از خلیج فارس خواهند شد.

مدت هاست که صحنه هماوردی ایران و آمریکا تبدیل به جنگ اراده ها شده است. سپاه در این تقابل چند ساعته نشان داد که اراده عمیقی برای تحمیل اراده جنگی خود به آمریکا دارد و در ارتش آمریکا نیز زمینه پذیرفتن این اراده وجود دارد. رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت سال ۹۸ در نوع مواجه و برخورد ایران و آمریکا در دیدار مسئولان نظام اظهار داشتند: «جنگی بنا نیست انجام بگیرد و به توفیق الهی انجام هم نخواهد گرفت. نه ما دنبال جنگیم، آنها هم به صرفه شان نیست که دنبال جنگ باشند و میدانند که به صرفه شان نیست. ما هم که خب اهل ابتدا به کارِ نظامی نیستیم ــ هیچ وقت نبودیم، الان هم نیستیم ــ این برخورد، برخورد اراده ها است؛ این رویارویی، رویارویی اراده ها است؛ و اراده ی ما از آنها قوی تر است. ما علاوه ی بر اراده ی قوی، توکّل به خدا را هم داریم. و اراده ی ما از آنها قوی تر است.» سپاه در رویداد دریایی اخیر به خوبی این جملات رهبر معظم انقلاب را معنا کرد. جالب آنکه سپاه بدون شلیک یک گلوله توانست اراده خود را بر اراده آمریکا تحمیل کند.

روح شهید حاج قاسم سلیمانی، حسن طهرانی مقدم و حاج محمد ناظری شاد. این شهداء در طول زندگی خود نشان دادند که با اراده های پولادین می توان شکست های واقعی به آمریکا تحمیل کرد. تا وجود چنین شهدای در سپاه پاسداران الهام بخش اراده های بزرگ باشد، در جنگ اراده ها این ایران است که همواره بر آمریکا پیروز خواهد شد.

انتهای پیام/









این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید




[ad_2]

منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان