[ad_1]

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مجمع عمومی سالیانه انجمن صنفی کارفرمایی باشگاه داران استان تهران در محل آکادمی المپیک برگزار شد. این مجمع با حضور باشگاه داران استان تهران و اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی باشگاه داران استان برگزار و گزارش عملکرد یک ساله هیات مدیره ارائه و عملکرد یک ساله مالی باشگاه ها بررسی شد. بعد از شیوع کرونا، باشگاه داران ورزشی با مشکلات بزرگی روبرو شدند و مسائل اقتصادی به سمتی پیش رفت که بسیاری را به سمت تعطیلی یا تعدیل نیرو کشاند. اعضای حاضر در مجمع راهکار های اجرایی جذب اعضای جدید را هم بررسی کردند.

واقعیت این است که با فراگیری کرونا بسیاری از رشته ها و باشگاه ها رو به تعطیلی رفتند و این هم خسارات جبران ناپذیری را به ورزش همگانی وارد کرد. شغل بسیاری از باشگاه داران به خطر افتاد و حدود نیم میلیون نفر با این مشکل دست و پنجه نرم کردند. طبق آمار حدود 28 هزار باشگاه در کشور فعالیت می کند که می توان از آنها به عنوان ستون های ورزش همگانی نام برد. 80 درصد اماکن ورزشی کشور، باشگاه ها هستند که به آنها لقب «سربازان ورزش همگانی» داده شده، اما طبق اعلام وزارت ورزش بیش از 6 هزار میلیارد تومان در دوران کرونا به این باشگاه ها خسارت وارد شده است. شیوع کرونا نه تنها سلامتی افراد که حیات باشگاه های ورزشی را هم به خطر انداخت و برای بازگشت به شرایط ایده آل باید زمان بگذرد.

برخی حوادث در جامعه بسیار تاثیرگذار هستند. این حوادث ممکن است سیل، زلزله و یا هر حادثه طبیعی دیگری باشند، اما این بار نه بحث زلزله است و نه سیل، بلکه نام ویروس کرونا مطرح است؛ بیماری که تا چندی قبل خیلی از مردم حتی اسمش را هم نشنیده بودند. اما مدتی بعد تبدیل به معضلی جدی برای مردم و کشورها شد. این ویروس که هنوز هم کنترل نشده و خسارت های زیادی به کشورها وارد کرده، ابتدا در چین شایع شد، اما خیلی زود سفر خود را آغاز و به سراسر جهان رفت.

شیوع کووید 19 باعث تعطیلی سالن های ورزشی، استخر ها و باشگاه های بدنسازی در استان های مختلف شد که خبر بدی برای ورزش دوستان بود. با بررسی شرایط باید این حق را به مسئولان داد که راهی جز تعطیلی موقت باشگاه ها نداشته باشند چرا که در صورت عدم تعطیل ی، سلامتی مردم به خطر می افتاد. کرونا نه تنها باشگاه ها که حتی میدان بزرگی به نام المپیک را هم تحت تاثیر قرار داد و موجب تعویق یک ساله این رقابت ها شد. این ویروس بیش از آن چیزی که همه تصورش را می کردند توانست زندگی مردم را مختل کند و باشگاه ها داران هم از جمله صنف هایی بودند که بیشترین خسارت ها را دیدند.

با گذشت مدت نسبتاً زیادی از پاندمی کرونا هنوز بسیاری از کسب و کارها تحت تأثیر گسترش ویروس قرار دارند و حتی در برخی زمان ها ترس از آن با سایه افکنی خود موجب توقف فعالیت های اقتصادی شده، اما به گفته کارشناسان، باشگاه های ورزشی دلیل سرمایه کمتر خود آسیب بیشتری دیده اند. تاثیر کرونا بر کسب وکارها باشگاه ها به وضوح قابل مشاهده است چون هم باشگاه داران متضرر شدند و هم ورزشکارانی که از ورزش فاصله گرفتند. این یک واقعیت است که کرونا سربازان ورزش همگانی را له کرد و خیلی از باشگاه ها داران هنوز هم نتوانسته اند کمر صاف کنند.

هرچند در این دوران خیلی از افراد باشگاه را به خانه ها بردند و به صورت مجازی تمرینات خود را دنبال کردند، اما باید بپذیریم که شرایط تمرینی در خانه با شرایط تمرینی در باشگاه تفاوتی بسیار زیادی دارد و اصلاً نمی توان آنها را با هم مقایسه کرد. حالا که مجمع عمومی سالیانه انجمن صنفی کارفرمایی باشگاه داران تهران برگزار شده، باشگاه ها امیدوارند که کسب و کار آنها رونق بهتری پیدا کند. به هر حال تشکیل مجمع موسس انجمن صنفی کارفرمایی باشگاه داران ورزشی استان تهران، مطالبه دیرینه این قشر بود که باید خیلی زودتر شکل می گرفت.

اهالی این عرصه امیدوارند که بخش دولتی با دوراندیشی و طرح های مختلف در حوزه تقنینی، از انجمن ها و تشکل ها حمایت کند، چون اگر مطالبات انباشته شود، هیچکس قادر به رفع و رجوع آن نخواهد بود. به هر حال باشگاه داران جمعی هستند که سرمایه، وقت و توان خود را صرف کرده و نقص و کمبودهای خدمات بخش دولتی را در ایجاد و توسعه فضای ورزشی جبران می کنند. اکنون نیز با توجه به شرایط خاص کرونا، منطقی است که دولت و در راس آن وزارت ورزش و جوانان، اقدام عملی در حمایت از این بخش داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان