[ad_1]

حجت الاسلام حسین عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید بر پیوند خانه، مدرسه و مسجد، افزود: ترویج نماز سرمایه گذاری فرهنگی و اجتماعی است و اکنون که جامعه با آسیب های اجتماعی احاطه شده باید در این خصوص اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: اگرچه اقامه نماز از خانه آغاز می شود اما همه بخش های جامعه اسلامی و اماکن عمومی همچون مدرسه، دانشگاه، محل کار و هر منطقه و محله ای باید جلوه گاه این ارتباط الهی و معنوی باشد.

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی و مشکلات فرهنگی با گرایش افراد به سمت نماز و معنویت و تداوم حضور در جماعت کاهش می یابد، گفت: حقیقت نماز می تواند جامعه را از تهدیدات مصون کرده و فرد را در مسیر صحیح قرار دهد.

وی با بیان اینکه همه اقشار جامعه باید نسبت به اقامه فریضه مهم و انسان ساز نماز احساس مسئولیت کنند، تأکید کرد: امروز جهان کفر با همه توان خود به جنگ دین اسلام آمده و با ترویج آسیب های اجتماعی به دنبال انحراف جامعه به ویژه نسل جوان از آثار و برکات ارزشمند نماز است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودسر با اشاره به اینکه نماز باید در گفتار و کردار فرد نمازگزار تأثیرگذار بوده و به صورت عینی مشاهده شود، ادامه داد: نمازگزاران برای دیگران اسوه و الگو باشند.

حجت الاسلام عزیزی یاد آور شد: برای ترویج و گسترش فرهنگ نماز و گرایش و انگیزه بیشتر جوانان و نوجوانان به سوی این فریضه الهی باید به سمت استفاده از ایده های بکر و خلاقانه و نوآورانه گام برداشت.

وی گفت: اقامه نماز اول وقت به جماعت و در مسجد باید از اولویت برنامه های هر فرد مسلمان باشد تا با برنامه ریزی و حضور به موقع، نماز را اول وقت در مسجد و با جماعت اقامه کند.

حجت الاسلام عزیزی بیان کرد: حضور در مسجد و جماعت دارای ارزش و آثار فراوانی است که در این راستا آحاد جامعه باید از آن آگاهی کامل داشته باشند.

رئیس تبلیغات اسلامی رودسر افزود: رهبر معظم انقلاب در رهنمودهای سالانه به اجلاس های نماز، استفاده مناسب از همه ظرفیت ها بویژه جذابیت هایی که هنر در راستای اشاعه فرهنگ نورانی نماز دارند، می پردازند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان