[ad_1]

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هفته چهارم لیگ برتر با برگزاری 8 دیدار در روزهای 14 و 15 آبان برگزار شد. در این هفته تیم های مدعی سپاهان پرسپولیس و استقلال مقابل حریفان خود شکست خورده و متوقف شدند تا جدال تیم های مدعی در هفته آینده دیدنی تر شود.

نکته اول: هوادار 2 - صفر پدیده؛ اولین برد تیم تهرانی در کرج و بحران ادامه دار تیم مشهدی

دعوای مدیریتی در باشگاه پدیده همچنان ادامه دارد و این درحالیست که چهار هفته از لیگ سپری شده اما همچنان بین فرهاد حمیداوی و هیات فوتبال مشهد ادامه دارد و طرفین هم از ادعاهای خود کوتاه نمی آیند. این وسط تیم پدیده است که با میثاقیان هم نتوانسته خودش را پیدا کند و در بحران امتیازگیری است. در آن سو رضا عنایتی موفق شد بالاخره بعد از سه هفته اولین سه امتیاز خود را کسب کند. نکته جالب در مورد بازی هوادار استفاده از شجاعیان و باقری بود که مصمم شده اند در این تیم دوباره احیا شوند. همچنین گل نمیا انتظاری از راه دور که گل اول هوادار در لیگ امسال بود اولین گل هفته چهارم از راه دور بود.

نکته دوم: تراکتور یک  - 2 پیکان؛ سوپرگلی که کریمی را مرخص کرد

تیم تراکتور که مدتهاست به دلایل مدیریتی و فنی از آن تیم مدعی فاصله گرفته در خانه هم نتوانست امتیاز بگیرد و مقابل پیکان متحول شده با هدایت مجتبی حسینی دستانش بالا رفت. در این بازی چند بازیکن تراکتور اصلا در حدو اندازه خود ظاهر نشدند به طوری که فیروز کریمی بعد از بازی از آنها نام برد و بیش از همه به اخباری و سامان نریمان جهان اعتراض کرد. در این بازی اسماعیل بابایی بازیکن پیکان با یک سوپر گل شیرازه تیم تبریزی را بهم ریخت و در نهایت شاگردان کریمی بازنده شدند. بعد از بازی هم باشگاه تراکتور اعلام کرد که فیروز کریمی از سمت خود استعفا کرده است.

نکته سوم:  فجر سپاسی یک -  یک استقلال؛ سُر پسران آبی در باران شهر حافظ و سعدی   

این بازی پر از ماجراهای جالب بود. استقبال عجیب علاقه مندان به استقلال در شیراز باعث شد تا این تیم با شرایط عجیبی وارد هتل خود شود به طوری که باشگاه استقلال در نشست هماهنگی خود نسبت به این شرایط معترض شد. در ورزشگاه نیز حضور تعدادی هوادار که بعدا اعلام شد میهمانان باشگاه فجر بوده اند اعتراض آبی ها را به دنبال داشت به طوری که مجیدی بعد از بازی به کنایه گفت اگر مجوز حضور هواداران صادر شده چرا به آنها چنین اجازه ای نمی دهند. نکته بعدی آفساید اعلام شدن گل ارسلان مطهری بود  که باعث شد بعد از بازی مدیر رسانه ای این باشگاه نسبت به داوری ها معترض شود و حتی بابت صحبت های اخیر یحیی گل محمدی هم موضع گیری نامحسوسی کرد و از اینکه کمیته داوران تحت تاثیر صحبت های چنینمربیانی هستند گلایه کرد.

از دیگر اتفاقات جالب این بازی پنالتی استقلال بود که این بار به جای غفوری که دو پنالتی در این فصل از دست داده، یامگا این ضربه را به گل تبدیل کرد. سر خوردن دروازه بان استقلال هنگام باز شدن دروازه هم از دیگر نکات این مسابقه بود. سید حسین حسینی زمانی که خیز برداشته بود تا توپ را دفع کند پایش لیز خورد و به بازیکن حریف برخورد کرد. همچنین بعد از بازی هم استقلالی ها نزدیک به 50 دقیقه در رختکن حبس شدند تا بیرون ورزشگاه افراد متفرق شوند تا بتوانند خود را به فرودگاه برسانند. درآن سوی میدان هم کلانتری که نشان داده دست به گلایه خوبی دارد از استقلالی ها بابت برخی اظهاراتشان گلایه کرد و همچنین نسبت به بی وفایی همشهری هایش بابت توجه به فجر و استقبالشان از استقلال با آن شور و شوق نیز ابراز گلایه کرد.

نکته چهارم: ذوب آهن یک  - صفر سپاهان؛ ترمز مدعی کشیده شد

درگذشت هوادار نوجوان سپاهان در پی همراهی اتوبوس تیم در جاده فولادشهر قبل از بازی از نکات تلخ دربی اصفهان است که با وجود تذکرات و خواهش های نویدکیا باز این اتفاق هر هفته توسط عده ای از هواداران این تیم صورت می گیرد اما از اتفاقات قابل توجه دربی اصفهان ناراحتی شهریار مغانلو بابت تعویضش بود که حتی حاضر نشد با نویدکیا دست هم بدهد و مستقیم راهی رختکن شد. جالب است که باشگاه سپاهان بابت این رفتار هیچ واکنشی نشان نداده است اما نویدکیا در نشست خبری هم از اینکه بازیکنانش بعد از اخراج کاپیتان تیمش رو به بازی احساسی آوردند شاکی بود. در سوی دیگر میدان مهدی تارتار که توانسته بود ترمز مدعی قهرمانی را بکشد و اولین باخت را به زردپوشان تحمیل کند اعتقاد داشت تیمش اشکالاتی دارد که نباید از آنها غفلت کند. او همچنین از بستری شدنش در بیمارستان برای عمل دیسک کمر خبر داد.

نکته پنجم: مس رفسنجان صفر - صفر آلومینیوم اراک؛ و بالاخره مس صاحب امتیاز شد

تیم آلومینیوم که هفته گذشته پرسپولیس را شکست داده بود این بار در ورزشگاه شهر سرچشمه گیر افتاد و با توجه به ارتفاع زیاد این شهر با سطح دریا بازیکنان این تیم همین که بازنده از این بازی خارج نشدند برای این تیم برد حساب می شد. به خصوص اینکه آلومینیوم تنها تیم لیگ برتری تا اینجای بازی هاست که دروازه اش بسته مانده و گلی دریافت نکرده است. در طرف دیگر میدان هم مس رفسنجان بعد از سه بازی بالاخره صاحب اولین امتیازش در لیگ شد و البته دروازه بان عمانی این تیم در این بازی روی نیمکت قرار گرفت و ربیعی ترجیح داد به دروازه بان ایرانی اش اطمینان کند.

نکته ششم: نساجی مازندران صفر - 2 صنعت نفت آبادان؛ برد نوبرانه علیمنصور در روز کنایه به خوبان عالم

بازگشت علیرضا منصوریان کنار خط شوک مثبتی بود که به تیم نفت آبادان وارد کرد تا این تیم بعد از سه هفته ناکامی رنگ برد را ببیند آن هم در خانه نساجی. تیمی که هفته گذشته ساکت الهامی به دلیل اعتراض به داور اخارج شد تا امروز کنار خط نباشد.اما این بازی پر از تنش و جنجال بود به طوریکه دو بازیکن نساجی یعنی قربانی و شجاعی اخراج شدند تا ناکامی های تیم شهر خسته تکمیل شود. از جمله جنجال این بازی باید به اعتراض های شجاعی اشاره کرد که به قدری عصبانی بود که وقتی از زمین بازی خارج می شد عزیزی خادم رئیس فدراسیون هم از گزند زبان او در امان نماند و پای خوبان عالم هم به این گلایه ها باز شد. نکته دیگر این بازی که نباید به راحتی از کنارش گذشت درخشش حکیم نثاری بود که یک شوت دیدنی دروازه حقیقی را باز کرد.

نکته هفتم: پرسپولیس یک - یک گل گهرسیرجان؛ روزگار سرد سرخ ها

یحیی گل محمدی در حرکتی انتحاری ترکیب تیمش را برای این بازی متحول شده به زمین فرستاد. نیمکت نشینی سید جلال حسینی و حامد لک از جمله شاخص ترین این تصمیمات بود.هر چند پرسپولیس در این بازی به نسبت بازی گذشته اش مقابل آلومینیوم حساب شده تر کار کرد اما این تغییرات هم کمکی به یحیی گل محمدی نکرد و نتوانست جبران شکست هفته قبل را کند. این بازی یکی دو صحنه مشکوک به پنالتی هم به نفع گل گهر داشت اما داور مسابقه تشخیصش به این بود که خطای پنالتی انجام نشده است. در آن سوی میدان هم گل گهر می توانست جبران امتیاز از دست رفته مقابل نساجی را کند اما آنها نتوانستند گل زده خود را حفظ کنند تا شرایط برای امیر قلعه نویی هم خیلی خوب پیش نرود.

نکته هشتم: نفت مسجدسلیمان صفر - صفر فولاد؛ تساوی سرد و بی خاصیت

بازی که می توانست هر یک از دو تیم را از این شرایطی که دارنند نجات دهد با تساوی سرد و کسل کننده به پایان رسید. نه فولاد تیم جاندار فصل گذشته است و نه نفت مسجد سلیمان یارای مقابله داشت. فراز کمالوند هم بعد از آن مصاحبه طولانی بعد از بازی با پدیده باز هم در نشست های خبری حاضر نمی شود تا بگوید بالاخره شرایط تیمش روند مثبتی گرفته یا خیر.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان