[ad_1]

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت : گاهی که به سخنان برخی از مجلس نشینان گوش می کنم به نظرم می آید که واقعا درک درستی از مسائل ندارند و نه درد را می شناسند و نه فکری برای درمان دارند.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بررسی پرونده مسئولان گذشته در مجلس یازدهم و ضرورت پیگیری این موضوع در مجلس فعلی اظهار کرد: من پنج دوره نماینده مجلس بودم و امروز هم مذاکرات مجلس را گوش می کنم،  اما به این جمع بندی رسیده ام که آنچه در مجلس شورای اسلامی رخ می دهد چندان مرتبط با مشکلات و مسائل روز مردم نیست.

وی اضافه کرد: اولا دولت فعلی تازه سرکار آمده و ایراداتی که برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کارش می گیرند یا تقاضا می دهند،  امور زودتر پیش رود چندان منطقی نیست در ثانی آنچه که در گذشته رخ داده و گذشته است را نمی توان امروز در صدر مسائل مورد بررسی مجلس قرار داد و وقت صرف آن کرد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت امروز هم درگیر کروناست هم به عزل و نصب مشغول است و هم باید معیشت مردم را رسیدگی کند. همچنین از دولت نباید انتظار داشت که در یک مدت کوتاه همه مشکلات را مهار کند، بلکه تلاش برای پیدا کردن درمان و سعی در جهت کاهش مشکلات هم کار کمی نخواهد بود.

اکرمی با تاکید بر این که مشکلات داخلی کشور کم نیست به مسائل محیط زیستی اشاره کرد و گفت: ما امروز درگیر خشکسالی هستیم موضوعی که در آینده بسیار بیشتر از امروز تهدید آمیز خواهد بود و کشور را به دردسر خواهد انداخت ؛ چرا که خشکسالی مصرف برق را افزایش می دهد و مصرف برق در حالی بالا خواهد رفت که ذخائر پشت سدها به 15 درصد رسیده و همین اوضاع را پیچیده تر خواهد کرد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان این که نمایندگان مجلس باید درد را بشناسند، شرایط را درک کنند و به دنبال درمان باشند، تصریح کرد: مشکلی که الان در مجلس ما وجود دارد این است که ما درک درستی از مشکلات در این مجلس نمی بینیم و نه تنها این درک دیده نمی شود که حتی درد را هم درست نمی شناسد و طبعا با چنین اوضاعی درمان هم به نتیجه نخواهد رسید.

وی با اشاره به نطق های نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کسی نیست بپرسد این نطق ها برای کیست و به چه دلیلی انجام می شود؟ این که مشکلات هر استانی را ردیف کنیم و پشت تریبون فریاد بزنیم صرفا اطلاع رسانی است و یا انگیزه ای برای اقدام هم وجود دارد، در ثانی اگر به دنبال حل مشکلات هستیم آیا به توان مالی کشور در این زمینه هم توجه داریم یا خیر. برخی نمایندگان مسائلی مطرح می کنند که برای حل شان شاید بودجه کل کشور هم کافی نباشد.

اکرمی تصریح کرد: با این شرایط وقتی من به سخنان برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی گوش می کنم حس می کنم ما در شناخت درد و کیفیت درمان اساسا دچار مشکلیم و صراحتا باید گفت برخی از نمایندگان واقعا پیاده اند! آخر چه طور می توان منابع مالی لازم برای آنچه که این نمایندگان در مجلس شورای اسلامی مطرح می کنند جور کرد؟ دولت می گوید برای پرداخت حقوق مرداد ماه مشکل داشته است. این دولت با این همه مشکلات چه طور می تواند همه مسائل را درکمتر از 100 روز حل کند؟ پس درست نیست نماینده برود پشت تریبون و بگوید در مورد خوزستان و سیستان و بلوچستان قول هایی دادید و عمل نکردید. کمی صبر داشته باشند و بعد مطالبه گری کنند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: بنابراین بدانید که چنین طرز برخوردی با مشکلات نتیجه مناسبی در بر ندارد و اگر واقعا دنبال درمان معضلات هستیم حرف و نطق به کار نمی آید کمتر حرف بزنید و بیشتر عمل کنید تا مشکلات رفع شوند.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان