یک گلایه/یک تاکید/یک توصیه - ایسنا

۱۴۰۰/۰۸/۱۷ ۲۲:۴۹ چاپ کد خبر: 137799
[ad_1]

مذاکرات برجامی/ رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ / گلایه از تداوم تخریب آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه ملی/ ترور نافرجام الکاظمی و... از موضوعات و اخبار پربازدید تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، توضیحات سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالات خبرنگارن درباره مسیر بازگشت آمریکا به برجام و روابط تهران و ریاض در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

سعید خطیب زاده در نشست خبری امروز خود با اشاره به برخی از اظهارات مقامات آمریکایی در مورد بازگشت به برجام و اصلاح مسیری که تاکنون طی شده است،  گفت: آنچه برای ما مهم است عمل است و متأسفانه عملی که از دولت فعلی آمریکا می بینیم در خلاف جهت اعلامی آن ها بوده است. مسیر بازگشت آمریکا به برجام روشن است. آن ها باید بپذیرند که به عنوان مقصر اصلی وضعیت فعلی از مسیری که رفته اند باید برگردند. 

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد گفت وگوها بین ایران و عربستان و برخی اظهارات مطرح شده مبنی بر اینکه این گفت وگوها و تماس ها قطع شده است، تصریح کرد: تماس ها بین تهران و ریاض قطع نشده است. البته بعد از دور چهارم گفت وگوها در عراق گفت وگوهای جدیدی به صورت حضوری بین دو کشور انجام نشده است.

حمایت ها از خبرنگار خوزستانی در پی شکایت وزارت نفت از او به دلیل انتشار نامه مربوط به استخدام های غیرقانونی در این وزارت خانه همچنان ادامه دارد.

در همین رابطه محمد کعب عمیر عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، با ارسال نامه ای به وزیر نفت خواستار دلجویی از خبرنگار خوزستانی و لغو شکایت علیه وی شد و تاکید کرد: یقیناً بدون ابزارهای قدرتمند مطبوعاتی و رسانه ای که به نوعی کنترل کنندهٔ فعالیت های جامعه هستند یک کشور نمی تواند به حیات سالم خود ادامه دهد.

همچنین عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بر ضرورت تامین فضای توام با احترام و امنیت برای خبرنگاران و اصحاب رسانه تاکید کرد و افزود: در همین راستا هرگونه تخلف و اقدام خلاف مقررات قابلیت رسیدگی در هیئت منصفه دادگاه مطبوعات را دارد اما تا قبل از آن نباید به گونه ای اقدام شود که گویی خبرنگار از حریم لازم برای فعالیت رسانه ای بهره مند نیست.

در پی آتش سوزی در ⁧‫سازمان امور مالیاتی‬⁩ هم محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و رئیس کمیته بازار سرمایه در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت که بین ⁧‫آتش سوزی‬⁩ مشکوک در ⁧‫سازمان امور مالیاتی‬⁩ و امحای کلیه ⁧‫اسناد محرمانه‬⁩ طرح جامع مالیاتی ارتباطی وجود دارد. مجلس‬⁩ پیگیری می کند.

گلایه محسن هاشمی از رییس صداو سیما به علت تداوم تخریب آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه ملی از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

محسن هاشمی رفسنجانی در نامه ای به رییس جدید سازمان با طرح این پرسش که تداوم تخریب آیت الله هاشمی رفسنجانی چه هدفی دارد؟ گفت: خانواده هاشمی از نقد منصفانه و مستدل استقبال می کند و آماده پاسخگویی به ابهامات وانتقادات در مورد عملکرد ایشان است.

امروز همچنین، مراسم تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور حجت الاسلام والمسلمین مصدق معاون اول قوه قضاییه برگزار شد.

در جریان این مراسم،  معاون اول قوه قضاییه با اشاره به فعالیت های دولت سیزدهم، گفت: امروز دولت سیزدهم، برخی کارها اعم از فعل ها و ترک فعل هایی که در دولت سابق اتفاق افتاد را جبران می کند و در این مسیر قوه قضاییه نیز به کمک دولت آمده است.

در ادامه مراحل اصلی نمایش قدرت رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش هم یگان های زیرسطحی نیروی دریایی ارتش شامل زیردریایی طارق و زیردریایی ایرانی غدیر، با بکارگیری انواع اژدرها، به مقابله با تهدیدات سطحی و زیرسطحی پرداختند.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش نیز با اشاره به عملکرد موفق سامانه های پدافندی ۱۵ خرداد و مرصاد در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش گفت: بار دیگر قدرت و توانمندی و دانش و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را به همگان ثابت شد. ما پیش بینی می کردیم که وقتی پای دانش، غیرت و تجربه ایرانی در میان باشد، جز موفقیت نتیجه دیگری حاصل نمی شود.

خبرهای دیگر مرتبط با این رزمایش را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

 جنگ های آینده شبکه محور خواهد بود

دشمنان جرأت فکر کردن به تجاوز علیه تمامیت ارضی کشورمان را هم ندارند

غرش موشک ایرانی قدیر در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰/ انهدام اهداف در ۳۰۰ کیلومتری

برگزاری رزمایش در هر جایی که صلاح باشد را حق مسلم خود می دانیم

انهدام اهداف تعیین شده توسط پهپاد انتحاری آرش نیروی زمینی

ایران حرف های زیادی در صحنه نبرد برای گفتن دارد

شلیک موفق موشک های ساحل به دریای قادر و نصر

***

تحلیل سید رضا صدرالحسینی درباره ترور نافرجام مصطفی الکاظمی هم از خبرهای پربازدید بامداد بود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه برای بررسی حمله پهپادی اخیر به منزل نخست وزیر عراق باید یک ارزیابی دقیق از تحولات اخیر در این کشور داشته باشیم،اظهار کرد: ظن نزدیک به یقین وجود دارد که حمله پهپادی اخیر به منزل مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در راستای تحقق پروژه بی دولتی در برخی از کشورهای غرب آسیا توسط آمریکایی ها و عوامل آنها انجام شده باشد .

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان