[ad_1]

حجت الاسلام محمد مهدی حبیبی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نهضت برپایی نماز به عنوان ستون دین در مدارس باید قوت بگیرد، اظهار کرد: ترویج نماز تضمین کننده سلامت اجتماع است.

وی با اشاره به اینکه هر قدمی که برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه برداشته می شود در واقع تضمین کننده سلامت جامعه و امنیت فرزندانمان است، افزود: ملائک هنگام حساب و کتاب دنیا در وهله نخست به سراغ این فریضه الهی می روند.

مدیران از هر فرصتی برای خدمت و نشر ارزش های دینی استفاده کنند

حجت الاسلام حبیبی گفت: اهمیت و ارج نهادن به نماز جز وظایف ذاتی هر مسلمان است و توصیه می کنیم که تمامی دستگاه های اجرایی به فراخور وظایفی که دارند در ترویج این امر تلاش کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا با تاکید بر اینکه نماز یک فریضه واجب است، اظهار کرد: آیات و احادیث بسیاری در باب اهمیت نماز در دین مقدس اسلام وجود دارد و مهم ترین آنها در سوره های بقره، نساء، یونس و مومنون است.

حجت الاسلام حبیبی با بیان اینکه در آیات و روایت بسیار زیادی به اهمیت برپایی نماز اول وقت و به ویژه صورت جماعت تاکید شده و همواره نیز این موضوع مورد توجه بوده که کار نباید مانعی برای تأخیر در برپایی نماز باشد، افزود: از نشانه های مؤمن خواندن نماز است و نماز نیز عاملی مهم در جلوگیری از فساد، فحشاء و جرایم اجتماعی و وسیله رستگاری در دنیا و آخرت و یاری کننده در مشکلات زندگی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا با تاکید بر اینکه اقامه نماز مهم ترین راهبرد مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب است، از مدیران خواست از هر فرصتی برای خدمت و نشر ارزش های دینی و اسلامی به ویژه اقامه نماز استفاده کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان همواره به دنبال جدا کردن مسلمانان از اصول دین به خصوص نماز هستند و با شیوه های مختلف می خواهند همه افراد جامعه از جمله نوجوانان و جوانان ما را از مسائل دینی و اعتقادی دور کنند.

حجت الاسلام حبیب ادامه داد: برپایی نماز در جامعه عامل کاهش معضلات اجتماعی و بزهکاری است.

ضرورت توجه به اقامه نماز در دستگاه های اجرایی و ادارات

وی با اشاره به اینکه نماز فرصت ملاقات با خدا است، اظهار کرد: نماز مانع از غفلت است و خود بینی و کبر را از بین می برد و در جامعه اهل نماز، آخر وقت گذاشتن نماز شایسته نیست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا با تاکید بر اهمیت نماز جماعت در مسجد، گفت: انس دانش آموزان با قرآن و نماز، شاهراه دوری از آسیب های اجتماعی بوده و نماز در مدارس از مهمترین مضامین تربیتی اسلام در دانش آموزان است.

وی نماز جمعه از بزرگترین عنایات خداوند بر جمهوری اسلامی ایران است، گفت: نماز جمعه مظهر کاملی از وحدت امت اسلامی است.

حجت الاسلام حبیبی ادامه داد: حضور در نماز جمعه دشمن شکن خاری در چشم دشمنان است لذا دشمن نمی خواهد که این اجتماعات و خطبه ها پررنگ باشد و بر همین اساس با نماز جمعه و جماعت دشمنی می کند.

ئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا با اشاره به اهمیت نماز جماعت در ادارات، گفت: به یمن برکت انقلاب اسلامی در ادارات نماز خانه دایر شده و نماز جماعت در ادارات اقامه می شود و باید از هر لحاظ مهم شمرده شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان