[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، بانک مرکزی گزیده آمارهای اقتصادی شش ماهه امسال را اعلام کرد که در بخش بازار سرمایه شاخص کل در شش ماهه نخست امسال یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۴۵۱ واحد بود. این در حالی است که شاخص کل بورس شش ماهه نخست سال گذشته یک میلیون و ۵۹۵ هزار و ۱۶۰ واحد بود که کاهش ۱۳.۱ درصدی در سال جاری نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

شاخص هم وزن در نیمه نخست امسال ۴۱۵ هزار و ۴۹۹ واحد بود و این شاخص در نیمه نخست سال گذشته ۴۱۵ هزار و ۹۰۷ واحد اعلام شده است که کاهش یک دهم درصدی داشته است.

ارزش بازار سهام در ۶ ماهه نخست سال جاری ۵.۳ هزار هزار میلیارد تومان است در حالی که ارزش این بازار در شش ماهه سال گذشته بیش از ۶ هزار هزار میلیارد تومان برآورد شد و کاهش ۱۱ درصدی در سال جاری را شاهد بوده ایم.

ارزش معاملات شش ماهه امسال ۵۲.۷ هزار میلیارد تومان بود در حالی که در شش ماهه ابتدایی سال گذشته ۱۴۲ هزار میلیارد تومان بوده است که کاهش ۶۲.۹ درصدی در ارزش معاملات رقم خورده است.

در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰، ارزش اوراق بدهی دولتی عرضه شده در بازار سرمایه ۱۴۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود در حالی که در شش ماهه ابتدایی سال قبل ۱۰۴ هزار و ۶۵۰ میلیارد اوراق بدهی دولتی در بازار سرمایه عرضه شد که رشد ۳۴ درصدی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رقم خورده است.

متن کامل گزارش وضعیت ۶ ماهه بازار سرمایه را از اینجا بخوانید.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان