[ad_1]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه آمریکایی به تظاهرات ضد آمریکایی به مناسبت سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران اشاره کرد و نوشت، ایران در بحبوحه تشدید تنش ها با آمریکا، سالگرد مراسم تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را برگزار کرد و شعارهای مرگ بر آمریکا همزمان با اعلام برخورد پیروزمندانه سپاه ایران با نیروی دریایی آمریکا در دریای عمان سر داده شد.

وبگاه «المانیتور» در این تظاهرات نوشت، تظاهرات سازماندهی شده به مناسبت چهل و دومین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا روز پنجشنبه گذشته در 4 نوامبر مقابل ساختمان سابق سفارت آمریکا در تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این رویداد سراسری با صحنه های معمول آتش زدن پرچم ایالات متحده و شعارهای «مرگ بر آمریکا» از سوی شرکت کنندگان برگزار شد. «روز ملی مبارزه با استکبار» امسال نیز با مضمون تحسین از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که تنها یک روز قبل اعلام شده بود تلاش آمریکا برای سرقت نفت ایران را خنثی کرده است.

 

تلویزیون دولتی ایران نیز تصاویری از عملیات «ضد دزدی دریایی» منتشر کرد که در آن نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنترل آسان و کامل شناور نشان داده شدند.

این رسانه با ذکر ادعای آمریکا در خصوص این حادثه نوشت، مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا بر سر احیای این توافق در ژوئن با روی کار آمدن «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران به حالت تعلیق درآمد. ماه ها پس از نشستن بر روی ایده چگونگی بازگشت به میز مذاکره، دولت ایران در نهایت در سوم نوامبر اعلام کرد که تاریخ جدیدی برای از سرگیری مذاکرات در وین، پایتخت اتریش، نهایی شده است. در این اطلاعیه مشخص نشده است که آیا دور جدید شامل ایالات متحده می شود یا خیر.

آیت الله رئیسی در آخرین مواضع خود در مورد سرنوشت توافق، روز پنجشنبه در سخنانی علنی اعلام کرد: «از میز مذاکره کنار نمی رویم، اما برابر زیاده خواهی ها مقاومت می کنیم.»

وی خاطرنشان کرد که دولتش برای حق قانونی ایران برای لغو تحریم ها فشار خواهد آورد. از سوی دیگر، ایران شدیداً خواستار ورود مجدد واشنگتن به توافقی است که با ضمانت عدم خروج همراه باشد.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، یکی از مقام های ارشد کشوری و لشکری ​​که نقش مهمی در تصمیمات مهم سیاست خارجی ایران دارد، گفت:« رئیس جمهور ناتوان آمریکا حاضر به ارائه تضمین نیست.»

شمخانی هشدار داد، عدم انجام این کار، مذاکرات آینده را بی معنا می کند و نتیجه جدیدی به همراه نخواهد داشت.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان