[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما؛ سید احسان خاندوزی در حاشیه بازدید از اداره مالیاتی مرکز تهران افزود: طرحی از سال گذشته در مجلس برای مالیات بر سوداگری یا عایدی سرمایه وجود داشت که بنا داریم در مدت یک ماه آینده با تعامل کمیسیون اقتصادی مجلس و سازمان امور مالیاتی، نظرات وزارت اقتصاد در این زمینه به کمیسیون منتقل شود.

وی گفت: با هماهنگی و حمایت یکپارچه دولت و مجلس جزئیات مالیات بر سوداگری به صحن مجلس بازمی گردد و تصویب آن کمک می کند تا بخش های مولد تقویت شوند و فعالیت های سوداگرانه کاهش یابد.

خاندوزی با اشاره به مشکلات مؤدیان مالیاتی گفت: بخشی از این مشکلات مربوط به ناقص اجرا شدن فرایند الکترونیکی شدن پرونده ها و مالیات هوشمند است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: اگر فرایندها اصلاح می شد امروز شاهد پرونده ها به شکل سنتی و کاغذی نبودیم و مراجعه مردم نیز کمتر بود.

وی گفت: در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده و با سرعت خیلی بیشتر این فرآیند انجام خواهد شد.

خاندوزی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات مؤدیان مالیاتی مربوط به اطلاعات سنوات گذشته است که برگه های مالیاتی برای آن ها صادر شده، اما اطلاعاتی در اختیار مؤدیان نیست تا آن ها را تسویه کنند که قرار شد اصلاحیه و بخشنامه ای در این رابطه صادر شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان