[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، مقارن با هفته وحدت، آئین کلنگ زنی پروژه اسکان اضطراری با عنوان «خوان اول خانه تو» صبح امروز در روستای اصیل آباد شهریار با حضور امام جمعه، شهردار، جمعی از خیرین و مسئولان بنیاد مسکن شهرستان شهریار و روستای اصیل آباد به منظور تأمین مسکن زنان سرپرست خانوار برگزار شد.

یکی از خیرین ضمن حیاتی خواندن این سرفصل در میان ۱۹ سرفصل حمایت از زنان سرپرست خانوار گفت: در این روزها یکی از مهمترین معضلات اجتماعی تأمین مسکن بالخصوص برای خانواده هایی است که به لحاظ معیشتی در کف هرم درآمد جامعه هستند که اغلب آنها را زنان بی سرپرست یا بدسرپرست تشکیل می دهند.

وی افزود: نخستین مراجعه این عزیزان در متشنج ترین لحظات زندگی شأن است که مستاصل از همه جا رو به نیکوکاران شریف می آورند و تقاضای توجه و حمایت دارند.

این خیر اظهار کرد: بالطبع یکی از همیشگی ترین مشکلات موجود هم مبحث سرپناه و اسکان اضطراری این افراد است؛ چراکه اغلب بخاطر عدم پرداخت بدهی، موجر اقدام به تخلیه ملک کرده یا در آستانه این اتفاق هستند، از این رو برابر مطالعات و نیازسنجی های صورت گرفته اقدام به ساخت یا تحویل پروژه هایی از این دست بصورت بلاعوض خواهیم کرد.

یکی دیگر از خیرین در ارتباط با این پروژه ساختمانی افزود: کلنگ پروژه «خوان اول خانه تو» با محوریت اسکان اضطراری زنان سرپرست خانوار؛ یعنی زنانی که همسر خود را از دست داده یا به دلایل مختلف در غیاب همسر مسؤول سرپرستی کودکانشان را برعهده دارند، از امروز رسماً آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این نقطه آغازی بر برنامه دوساله برای ساخت یا خرید ۱۰۰ واحد مسکونی برای زنان سرپرست خانوار در سراسر ایران عزیز است که امیدواریم با حمایت همیشگی و مؤثر مردم، رسانه ها و مسؤولین قدمی اثرگذار را برای افزایش مؤلفه های امنیت خانواده های کم برخوردار ایجاد کنیم.

در انتهای این رویداد، با حضور مقامات مسؤول و رسانه ها بازدیدی از دیگر پروژه مسکونی در دست ساخت این مجموعه در روستاهای توابع شهرستان شهریار به عمل آمد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان