[ad_1]

میرحجت علی اکبرنژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری نخستین جلسه ستاد فرعی تنظیم بازار، اظهار کرد: جهاد کشاورزی وظیفه تولید مرغ تا کشتارگاه را برعهده دارد و توزیع و مصرف با سازمان صنعت و معدن و تجارت است.

وی افزود: در هفت ماهه نخست امسال ۶۳ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۴۳۲ قطعه جوجه یک روزه در گیلان تولید شده که آمارها بیانگر افزایش ۱۱ درصدی جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

اکبرنژاد ادامه داد: روزانه در گیلان ۵۹۷ تن مرغ تولید می شود که ۲۵۰ تن از این مقدار به استان های تهران و البرز صادر و مابقی در سطح استان توزیع می شود.

گیلان وارد کننده تخم مرغ است

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه گیلان تأمین کننده ۱۰ درصد مرغ کشور است، افزود: در مهرماه امسال ۸ میلیون قطعه جوجه یک روزه تولید شد که با این میزان جوجه ریزی، گیلان در ماه های آذر و دی مشکلی از بابت تأمین مرغ در بازار ندارد.

وی با اشاره به تأمین ۱۰۰ درصدی نهاده های طیور، گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۳۷۶ هزار تن نهاده های طیور تأمین و به مرغداری ها تحویل شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه گیلان وارد کننده تخم مرغ است، گفت: میانگین مصرف تخم مرغ در گیلان حدود ۲۰ تن است.

اکبرنژاد افزود :۳۰ درصد از تخم مرغ مورد نیاز استان از مزارع مرغ و مرغ های بومی و محلی تأمین و ۷۰ درصد آن از استان های قزوین و البرز وارد می شود.

لازم به ذکر است؛ آبان ماه سال گذشته ستاد تنظیم بازار مصوب کرده بود که تأمین و تنظیم بازار گوشت تا مرحله عمده فروشی به قیمت مصوب بر عهده وزارت جهاد کشاورزی باشد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان