[ad_1]

نفتکش توقیف شده ساتیس/ اجلاس گفت وگوی منطقه ای در دهلی نو/ انتصاب رئیس سازمان زندان ها و... از موضوعات و اخبار پربازدید تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، تشریح روند اجرای مأموریت تصرف کشتی حامل نفت سرقت شده ایران در دریای عمان و نحوه رویارویی با ناو ها و شناورهای ارتش  آمریکا در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در واکنش به ادعای آمریکایی ها مبنی بر اینکه ما تنها نظاره گر ماجرا بودیم، تاکید کرد : این یک دروغ بزرگ است؛ تصاویر منتشر شده به خوبی و به طور گویا و انکارناپذیر صحنه مواجهه را ترسیم کرده است، فاصله ناوهای امریکایی با شناورها و نیروهای ما به کمتر از ۳۰ متر رسیده بود.

لازم به ذکر است که بنا بر اطلاعیه روز ۱۲ آبان ماه سپاه پاسدان انقلاب اسلامی، امریکایی ها در اقدامی یک نفتکش حامل نفت ایران را در آب های دریای عمان سرقت کردند و با انتقال محموله نفت به یک نفت کش دیگر ، آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت کردند. که با اقدام به موقع و و مقتدرانه یروی دریایی سپاه،  عملیات نیروی دریایی ارتش تروریست امریکا برای سرقت نفت ایران در دریای عمان  ناکام ماند.

در همین رابطه امروز، سپاه پاسداران اعلام کرد که نفتکش توقیف شده ساتیس پس از تخلیه نفت جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس، با حکم قضایی آزاد شد.

خبرگزاری آسوشیتد پرس هم در گزارشی در همین رابطه نوشت که  داده های ردیابی ماهواره ای و دیگر نشانه ها حاکی از آن هستتند که نفت کش Southys که اخیرا توقیف شده بود، روز چهارشنبه از سوی ایران آزاد شده است.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

بیانیه تقدیر نمایندگان مجلس از نیروی دریایی سپاه در ناکام سازی عملیات حقارت آمیز ارتش آمریکا

قدردانی سرلشکر سلامی از نیروی دریایی سپاه در تقابل با ناوگان جنگی ارتش امریکا

***

سومین نشست گفت وگوی امنیت منطقه ای با حضور دبیران و مشاوران امنیت ملی ایران، روسیه، هندوستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان و ترکمنستان و قزاقستان در دهلی نو آغاز به کار کرد.

دریابان علی شمخانی ، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در بخشی ازسخنرانی خود در این اجلاس گفت: امریکا حتی در موضوع صلح در افغانستان نیز فریبکارانه رفتار کرد و با وجود تظاهر به ایجاد صلح در افغانستان، هیچ برنامه ای برای این کار نداشت و تنها هدف او رهایی از مهلکه ای بود که خود ساخته بود و به دلیل خوی استکباری وخودبرتربینی، افغانستان، منطقه و جهان را دچار مشکل کرد.

امروز همچنین غلامعلی محمدی با حکم ریاست قوه قضاییه به سمت رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور منصوب و جایگزین محمدمهدی حاج محمدی شد.

بر اساس اعلام قوه قضاییه، وی عضویت در معاونت دیوان عالی کشور و معاونت حوزه ریاست قوه قضاییه را در سوابق خود دارد.

گزارش ایسنا درباره ماجرای رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری  در ارتباط با «دودی کردن شیشه های خودرو» و ابطال این رای در پی شکایت از نیروی انتظامی هم از پربازدیدها بود.

بر اساس این گزارش، دیوان عدالت اداری که طبق اصل ۱۷۳ قانون اساسی به منظور رسیدگی به شکایات، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مامورین یا واحدها یا آیین نامه های دولتی و احقاق حقوق آن ها زیر نظر رئیس قوه قضائیه تاسیس شده است به دنبال شکایت از نیروی انتظامی، با رای خود یکی از بخشنامه های این نهاد در ارتباط با «دودی کردن شیشه های خودرو» را باطل کرد که از این رای تفسیرهای گوناگونی صورت گرفت.

امروز ۱۹ آبان ماه، پنجاه و پنجمین سالروز انتصاب اسدالله عَلَم به وزارت دربار پهلویِ دوم در سال ۱۳۴۵ است و گزارش تاریخی ایسنا با عنوان "اسدالله عَلَم، بذر عرب در زمین پارس" به همین مناسبت از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.

گزارش کامل ایسنا از جلسه بررسی وضعیت بازار بورس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) نوزدهم  آبان ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان