[ad_1]

فیروز فاضلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز فعالیت سینماها در استان گیلان، اظهار کرد: اهالی هنر به ویژه علاقه مندان به حوزه فیلم و سینما بعد از حدود دو سال تعطیلی شاهد فعالیت دوباره این مراکز هستند.

وی به نقش مهم سینماها در توسعه فرهنگی و اجتماعی جوامع بشری اشاره و اضافه کرد: سینما به عنوان یک پدیده نو در سال های بعد از پیدایش علاوه بر تأثیر بر حوزه هنر با توجه به ظرفیت و پتانسیل های خود بر حوزه های فرهنگی و اجتماعی و حتی اقتصادی و سیاسی جوامع نیز تأثیرگذار بوده است.

وجود کاستی و نواقص در سینماها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به کاستی ها و نواقص سینماها به ویژه تجهیزات و امکانات، گفت: با وجود همه این کاستی ها نمی توان منکر تأثیرات سینما در جامعه شد.

وی در ادامه به آسیب های اقتصادی ناشی از کرونا در حوزه سینما و سینماداران اشاره و تأکید کرد: کرونا طی دو سال گذشته به این بخش بیش از سایر حوزه ها آسیب وارد کرده و قطعاً فعالان این عرصه نیازمند نگاه ویژه متولیان هستند.

فاضلی با اشاره به حمایت های صورت گرفته طی این مدت در قالب بسته های حمایتی کرونا، اضافه کرد: این کمک ها خوب بوده اما کافی نیست زیرا با وجود تعطیلی سینماها هزینه هایی همانند پرداخت حقوق کارگران، بیمه، مالیات، هزینه های نگهداری تجهیزات و امکانات سالن های سینمایی بر صاحبان این مراکز تحمیل شده است.

وی با تأکید بر حمایت ویژه از فعالان این عرصه برای بازگشت دوباره به چرخه فعالیت، افزود: حضور در سالن های سینما برای تماشای فیلم به همراه خانواده یکی از سالم ترین سرگرمی ها است که قطعاً همه برای یک بار آن را تجربه کرده اند لذا باید زمینه تداوم این تجربه برای جامعه به ویژه نسل جوان فراهم شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به سابقه درخشان این استان در حوزه فرهنگ و هنر به ویژه سینما و معرفی چهره های برجسته سینمایی، تأکید کرد: در سال های گذشته همیشه شاهد استقبال خوب گیلانی های از برنامه های فرهنگی و هنری به خصوص در حوزه سینما بوده ایم.

لزوم اکران فیلم های عامه پسند در سینماها

فاضلی به برگزاری همزمانی جشنواره فیلم فجر در حدود هفت سال گذشته در استان گیلان اشاره و با بیان اینکه بارها در طول جشنواره به دلیل استقبال خوب مردم سانس ها تجدید شده است، گفت: به عنوان متولیان حوزه فرهنگ و هنر گیلان تلاش می کنیم تا به فراهم کردن شرایط لازم سینماهای استان را بعد از دو سال تعطیلی دوباره به چرخه فعالیت بازگردانیم.

وی با بیان اینکه از چهارشنبه هفته گذشته با اکران فیلم «قهرمان» در سینما ۲۲ بهمن رشت حیات به سینماهای استان بازگشته است، اضافه کرد: خوشبختانه استقبال از این فیلم به گونه ای بوده که سانس فوق العاده برای آن در نظر گرفته شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه این میزان استقبال نوید بخش بازگشت به روزهای خوب گذشته برای سینماهای استان است، گفت: باید با برنامه ریزی مناسب و اکران فیلم های عامه پسند و خوب فعالیت باقی سینماهای استان نیز به شرایط عادی بازگردد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان