[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین واثق کارگرنیا شامگاه چهارشنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به اینکه پسماند یکی از معضلات اساسی شهر رشت است، اظهار کرد: فاز اول نیروگاه زباله سوز سراوان رشت که اورهال کردن کمپوست ۵۰۰ تن زباله بوده اجرایی شده است.

وی به اجرای فاز دوم این نیروگاه نیز اشاره و با بیان اینکه در این فاز خطوط جدید و افزایش ظرفیت این نیروگاه به کمپوست ۱۰۰۰ تن زباله بوده در دستور کار قرار دارد، افزود: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این فاز ۴۰ میلیارد تومان است.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه بخش عمده ای از این اعتبارات باید از منابع ملی و دولتی تأمین شود، گفت: با تأمین این میزان اعتبار انتظار می رود در کوتاه ترین زمان این فاز نیز اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش ابنیه زباله سوز شاهد پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد هستیم، اضافه کرد: این در حالی است که در زمان آغاز فعالیت شورای ششم شهر رشت میزان پیشرفت این پروژه ۱۰ درصد بود.

واثق کارگرنیا با بیان اینکه هم اکنون وضعیت و پیشرفت فیزیکی این پروژه مطلوب است، گفت: در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز طی سه سال آینده شاهده بهره برداری از نیروگاه زباله خواهیم بود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان