[ad_1]

قاضی جنجالی پیشین دادگستری/ برجام و مذاکرات/ احیای زاینده رود/ کرونا و... از موضوعات و اخبار پربازدید تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، انتشار عکسی از یک دورهمی توسط احمدرضا عابدزاده و حضور بیژن قاسم زاده قاضی جنجالی پیشین دادگستری به عنوان یکی از حاضران این عکس در روزهای اخیر خبرساز شده است.

بیژن قاسم زاده قاضی سابق دادسرای فرهنگ و رسانه است که به جرم دریافت رشوه به انفصال از خدمت و حبس محکوم شده بود و این روزها آزاد است. کسی که شاید مهمترین تصمیم قضایی اش صدور دستور فیلتر تلگرام باشد یا دست کم این روزها بیشتر با آن شناخته می شود.

از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان، واکنش یک سناتور جمهوری خواه آمریکایی به خواست ایران از واشنگتن برای تضمین عدم خروج مجدد از برجام بود.

تد کروز در حساب کاربری خود در توئیتر تاکید کرد که تضمین عدم خروج دوباره ایالات متحده از توافق هسته ای در آینده تنها با تصویب برجام به عنوان یک معاهده در سنا ممکن است.

دیاکو حسینی پژوهشگر ارشد مسایل استراتژیک هم در تحلیلی درباره آغاز مذاکرات خاطرنشان کرد: ما با آمریکایی ها در برجام در رابطه با موضوع هسته ای از یک طرف و همچنین تحریم های مرتبط با آمریکا و شورای امنیت وارد مذاکره شدیم اما آمریکا حق ندارد به واسطه امضای برجام در مورد مسائل منطقه ای و موشکی این گونه برخورد کند.

همچنین وزیران امورخارجه و دفاع روسیه و فرانسه در پاریس با یکدیگر دیدار و درباره موضوعات مختلف دوجانبه و بین المللی از جمله از سرگیری مذاکرات احیای برجام گفت وگو کردند.

در این دیدار سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه در اظهاراتی گفت که مسکو در نشست آتی وین که قرار است ٢٩ نوامبر (٨ آذر) در پایتخت اتریش برگزار شود، خواستار لغو تمامی تحریم های اعمال شده علیه ایران و اجرای کامل توافق هسته ای خواهد بود.

این در حالیست که در ادامه رویکرد خصمانه مقامات آمریکایی درقبال کشورمان  جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در یادداشتی به وزارت امورخارجه این کشور تصریح کرد که اطلاعات موجود نشان می دهد در حال حاضر عرضه نفت به بازارهای جهانی به اندازه کافی است و این امر امکان کاهش چشمگیر خرید نفت ایران توسط کشورهای دیگر را ایجاد می کند.

همچنین دان بیکن و جو ویلسون، دو عضو مجلس نمایندگان آمریکا طرحی موسوم به "قانون جلوگیری از مبادلات تسلیحاتی ایران" ارائه کرده اند که هدف آن تحریم هرگونه خرید و فروش تسلیحات با ایران است.

این قانونگذاران آمریکایی که هر دو عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان هستند در طرح خود از دولت خواسته اند تا علیه هر شخص یا نهادی که در مبادلات خرید و فروش تسلیحات متعارف با ایران مشارکت دارد، تحریم وضع کند.

پیگیری ها برای احیای زاینده رود هم از دیگر موضوعات مورد توجه مخاطبان بود که در همین رابطه رئیس جمهوری در جمع نمایندگان استان های سمنان، قم و اصفهان به رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری برای مطالعات علمی در زمینه احیای زاینده رود ماموریت داد.

در پی این ماموریت، رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: این اولین ماموریت ویژه رییس جمهور محترم به مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری است و بنا داریم با کمک تمامی صاحبنظران و اساتید دانشگاهی و مراکز علمی کشور به صورت علمی و عملیاتی به این موضوع بپردازیم.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی همچنین در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، اقدام شرکت های داخلی در تولید واکسن کرونا را بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: حمایت از فعالیت و تولید واکسن داخلی توسط این شرکت ها، جزو اولویت های دولت است و در این راستا پیش خرید این تولیدات، می تواند آنها را نسبت به ادامه و گسترش فعالیت هایشان امیدوارتر کند.

لزوم بررسی بیشتر موضوع بازگشایی مدارس به دلیل احتمال ورود کشور به پیک ششم کرونا هم مورد تاکید فرهاد بشیری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  شورای اسلامی قرار گرفت که معتقد است: ستاد مقابله با کرونا بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس نظارت کند.

توییت احمد علیرضابیگی درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی هم از پربازدیدهای بامداد امروز بود.

این عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به اینکه طرح صیانت هرگز به نتیجه نخواهد رسید، نوشت: مدافعان طرح در اقلیت هستند و اکثریت مجلس، آگاه و کنار مردم است؛ مجلس تسلیم جوسازی نخواهد شد و این طرح شانسی برای موفقیت ندارد.»

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان