[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، هیئتی از انجمن گفتگوی تمدن های «الشرق»، به ریاست «ایلی السرغانی» با عباس خامه یار، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، در محل رایزنی فرهنگی در بیروت دیدار و درباره زمینه های مناسب برای توسعه مناسبات و همکاری های فرهنگی گفتگو کرد.

عباس خامه یار، رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان ضمن تاکید بر ضرورت توسعه فعالیت های تاثیرگذار بر تعمیق و گسترش روابط فرهنگی میان ایران و لبنان، گفت: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان آمادگی دارد با انجمن گفتگوی تمدن های «الشرق»، در راستای توسعه مناسبات و روابط دوستانه میان دو ملت ایران و لبنان، همکاری داشته باشد.

وی همچنین بر لزوم در اولویت قرار دادن توجه به جوانان، دانشگاهیان، اندیشمندان و صاحبنظران برای نهادینه کردن فرهنگ گفتگوی تمدنهای مشرق زمین تاکید کرد.

در این دیدار، ایلی السرغانی، رئیس انجمن گفتگوی تمدن ها «الشرق»، ضمن ابلاغ سلام و تحیات «عصام درویش» رئیس اسقف های کاتولیک منطقه فرزل و بقاع لبنان، به خامه یار، تمایل این انجمن برای توسعه همکاری با نهادها و مؤسسات جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد. انجمن الشرق تحت اشراف اسقف عصام درویش فعالیت می کند.

ایلی السرغانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این مرحله حساس، توسعه همکاری با جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار گفتگوی تمدن، فرهنگ و ادیان آسمانی، ضروری است.

السرغانی در ادامه به سفر اخیر خود به ایران جهت شرکت در همایشی که به دعوت آستان قدس رضوی انجام شده است، اشاره کرد و آن را سفری مثبت و تاثیر گذار بر روند برنامه ریزی برای تقویت مناسبات فرهنگی میان دو کشور خواند.

رئیس انجمن گفتگوی تمدنها«الشرق» در ادامه، ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران، از پیشرفت و توسعه ایران و فرهنگ و آداب ایرانیان اظهار شگفتی کرد

وی همچنین تلاش های جمهوری اسلامی ایران در راستای تقریب میان مسلمانان و مسیحیان را در سطح منطقه ستود و ان را رسالت الهی و پیامبران دانست .

در ادامه درباره زمینه های مناسب برای توسعه مناسبات و همکاری های فرهنگی، از جمله ضرورت برگزاری نشست ها و کنفرانس های فکری و علمی گفتگو شد.

السرغانی در پایان نسخه هایی از آخرین شماره های مجله انجمن را به رایزن فرهنگی کشورمان اهدا و اعلام کرد انجمن الشرق آمادگی دارد بانک اطلاعاتی انجمن را در اختیار رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان قرار دهد تا از محتوای آن در جهت ترویج فرهنگ گفتگو و تقویت مناسبات فرهنگی بهره ببرد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان