[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی اکبر طالبی متین رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان با سامژوریک بائوبیک رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه ملی اوراسیا دیدار و گفت وگو کرد.

سامژوریک بائوبیک در این دیدار با اشاره به روابط دیرین و اشتراکات متعدد بین مردم ایران و قزاقستان گفت: دانشگاه اوراسیا همواره روابط نزدیک و همکاری ثمربخشی با رایزنی فرهنگی ایران داشته و مسئولان این دانشگاه اهمیت ویژه ای به همکاری با جمهوری اسلامی ایران قائل هستند.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه ملی اوراسیا داشتن دو اتاق ایران در دانشگاه ملی اوراسیا را در شرایطی که نمایندگی های سایر کشورها تنها یک اتاق در این دانشگاه افتتاح کرده اند، نشان دهنده تمایل و علاقه دانشگاه اوراسیا به تعمیق مناسبات با جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی افزود: تمام رایزنان فرهنگی گذشته ایران، همواره درصدد توسعه مناسبات فی مابین بوده اند. امیدوارم این همکاری ها ادامه یابد و بتوانیم نقش خود را در روابط دو کشور به خوبی ایفا کنیم. اکنون قصد داریم فعالیت اتاق دین شناسی دانشکده را که با حمایت رایزنی فرهنگی افتتاح شده و به خاطر پاندمی مدتی بسته بود، با حمایت و مساعدت رایزنی فرهنگی بازگشایی کنیم.

سامژوریک بائوبیک همچنین خواستار همکاری رایزنی فرهنگی ایران برای فعال کردن این اتاق و نیز تأمین اقلام فرهنگی جهت تحقیقات دانشجویان شد.

طالبی متین نیز در این دیدار گفت: با توجه به اشتراکات فرهنگی و تمدنی میان ایران و قزاقستان، رسالت ما آشنا کردن مردم و نخبگان با ظرفیت های یکدیگر است. ایجاد شناخت و معرفی واقعیت ها و حقایق، به ویژه در زمینه های فکری در حوزه دین تنها راه جلوگیری از سوء تفاهمات و تندروی هاست؛ چه آنکه برداشت های غلط از دین به دشمنی ها دامن زده و نتیجه ای جز ویرانی در پی نداشته است.

وی افزود: روابط دو کشور با اراده مسئولان ایران و قزاقستان همواره رو به توسعه و پیشرفت بوده و رایزنی فرهنگی آماده ارتقاء همکاری ها با دانشکده علوم اجتماعی بوده تا سطح مناسبات به ظرفیت واقعی برسد.

رایزن فرهنگی ایران بر ضرورت تبادلات آکادمیک میان دو کشور نیز تاکید کرد و گفت: برقراری روابط با مراکز علمی و دانشگاهی ایران، اعزام اساتید و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برای فرصت مطالعاتی و دوره های دانش افزایی به ایران، دعوت از اساتید ایرانی برای تدریس در رشته های فلسفه و دین شناسی، معرفی اساتید و محققین برای شرکت در وبینارها و نشست های بین المللی و انتشار نشریه ای مشترک در زمینه فلسفه از جمله زمینه های همکاری دو طرف است.

طالبی متین در پایان سخنان خود، آمادگی این نمایندگی فرهنگی را برای امضای تفاهمنامه همکاری با دانشکده علوم اجتماعی اعلام کرد. در پایان این دیدار مقرر شد؛ دانشکده علوم اجتماعی، اقلام فرهنگی و کتب مورد نیاز خود را جهت تجهیز اتاق دین شناسی به رایزنی فرهنگی اعلام تا در فرصت مناسب از طریق این نمایندگی فرهنگی نسبت به تهیه آن اقدام کرد.

همچنین، با توجه به نیاز گروه دین شناسی دانشکده علوم اجتماعی به اساتید ایرانی جهت تدریس و ارتقاء سطح تحصیلی دانشجویان دانشکده، مکاتبات لازم با رایزنی فرهنگی انجام تا اقدام مقتضی صورت بگیرد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان