وحدت در جامعه اسلامی ذاتی است

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ ۱۲:۳۷ چاپ کد خبر: 138655
[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز فاضلی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم جشن مهربانی به مناسبت میلاد امام حسن عسکری (ع) و تقدیر از فعالان فرهنگی و هنری هفته وحدت با اشاره به اینکه دشمن هوشمندانه به دنبال ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی است، اظهار کرد: عواملی که سبب شده تا دشمن از آن برای این اختلاف افکنی استفاده کند باید شناسایی شود.

وی با بیان اینکه تمام موضوعات جهان به دو دسته دارای منطق ریاضی و زبانی تقسیم بندی می شود، افزود: زمانی که می خواهند درباره این دو تقسیم بندی صحبت کنند منطق ریاضی را همان علم با همه ابعاد و بخش ها و منطقه زبانی را همه آن چیزی می دانند که به زبان کشیده می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه نوشته ها، گفته ها، علائم، زبان بدن و قراردادها را می توان در قالب منطق زبانی قرار دارد، گفت: برای اینکه بخواهیم چیزی را بیان کنیم باید آن را به کتاب تبدیل کرده و بدانیم که این کتاب چه هست و چه می گوید.

وی با بیان اینکه دین اسلام تنها دین در میان ادیان الهی است که معجزه آن کتاب است، اضافه کرد: زمانی که درباره کتاب صحبت می شود مسئله ای به نام گفتمان و فهم یکدیگر ایجاد می شود.

فاضلی با اشاره به اینکه خداوند متعال با معجزه ای به نام قرآن گفتمان و مفاهمه را برای ما فراهم و به واسطه این گفتمان نیز وحدت را ایجاد کرده است، گفت: با وجود همه این بسترها چگونه اجازه داده ایم که دشمن در میان ما اختلاف افکنی کند این موضوع باید بیشتر بررسی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مسلمانان در اصل دین اسلام با هم تفاهم دارند، تصریح کرد: در این میان برخی ولایت و برخی دیگر خلافت را قبول دارند این نباید اجازه نفوذ و اختلاف افکنی به دشمن را بدهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه انسان زمانی که کتابی به عنوان راهنما ندارد مردد می شود زیرا تردید ملالت به دنبال دارد، ادامه داد: مسلمان باید در همه ابعاد آئینه تمام نمای پیامبر گرامی اسلام یعنی مهربانی، خوش رویی و لطف باشد و تنها در برابر کفار و دشمنان با قدرت ایستادگی کند.

وی با تأکید بر اینکه وحدت در دین اسلام ذاتی است، گفت: پیامبر ما یگانه و کتاب مبنای بحث ما است. باید جویای حقیقت بوده و حقیقت را ببینیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان