[ad_1]

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: باید مراقبت شود که طرح مدیریت تعارض منافع وقتی به قانون تبدیل شد، به سرنوشت سایر قوانین دچار نشود.

عزت الله یوسفیان ملا در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تصویب کلیات طرح مدیریت تعارض منافع در مجلس، اظهار کرد: باید هدف از دلایل تهیه طرح و قوانین به صورت شفاف اعلام شده تا مشخص شود قوانین چگونه پاسخگوی مسایل و مشکلات کشور خواهند بود.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم قانون مدیریت تعارض منافع موفق شود، نباید اجازه دهیم به سرنوشت سایر قوانین دچار شود.وقتی قانونی تصویب می شود و وظایفی را بر عهده دستگاه ها می گذارد، آن دستگاه ها به سوی ایجاد تشکیلات و سمت های جدید می روند و بار مالی ایجاد کرده، ولی قانون به درستی اجرا نمی شود. اگر این شرایط رعایت شود، این قانون تا حدودی می تواند مشکلات کشور را حل کند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل معاونت اقتصادی در وزارت خارجه خاطرنشان کرد: معاونت های این وزارتخانه ۴ سال پیش بهم خورد و معاونت اقتصادی ایجاد شد، اما این اقدامات چه نتیجه ای داشت و کدام قرارداد خارجی و درآمد برای کشور حاصل شد؟

یوسفیان ملا در پایان گفت: پیشنهاد من برای اجرای درست قانون مدیریت تعارض منافع این است که تشکیلات و بار مالی جدیدی ایجاد نشود و با استفاده از همین ظرفیت و نیروهای دستگاه ها این قانون اجرا شود. اگر دستگاه ها برای اجرای این قانون به سمت جذب نیروی جدید، ایجاد تشکیلات، ساختمان،خودرو و سفر خارجی بروند، قانون مدیریت تعارض منافع کارایی لازم را نخواهد داشت.


انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان