[ad_1]

حجت الاسلام علیرضا ابراهیم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یکی از ابعاد نماز که امروزه مورد توجه دانشمندان اسلامی و غیراسلامی قرار گرفته، تأثیرات معنوی آن بر روح و روان انسان است.

وی با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از دانشمندان علوم روانی و روان پزشکان بر تأثیرات معنوی نماز تأکید دارند، افزود: دعا و برپا داشتن نماز و اعتقاد محکم به خداوند و دین، نگرانی، یاس، تشویش و ترس را که موجب بسیاری از بیماری های روحی است را برطرف می کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه سرا با بیان اینکه نماز در تقویت روحیه انسان به هنگام بروز مشکلات و گرفتاری ها نقش بسیاری دارد، افزود: چه علمی بهتر از نماز و پیوند با خدایی که فرمانش در تمام جهان هستی نافذ بوده و همه چیز در برابر اراده او سهل و آسان است.

حجت الاسلام ابراهیم زاده با اشاره به اینکه ایمان به خدا و راز و نیاز با او به انسان امید و توان می دهد، بیان کرد: اگر این ارتباط با آن منبع عظمت و رحمت قطع شود احساس دل تنگی و نگرانی در او ایجاد شده و به بیماری هایی روانی گرفتار می شود.

وی ادامه داد: توصیه اسلام مبنی بر اقامه نمازهای واجب یومیه به جماعت و علاوه بر آن اقامه نماز جمعه در فراخواندن به یک اجتماع شکوهمند و پرشور هفتگی به عنوان سنبل بزرگی از اصالت اجتماعی بودن است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان