[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، امشب نشست بررسی برنامه و رزومه های کاندیدای تعیین شهردار شفت «6 نفره» با حضور ابراهیم چراغی، فرماندار شهرستان در صحن شورا با حضور همه پنج عضو شورای شهر شفت برگزار شد.

حضورم در شورا قانونی است اما دستوری نیست/عدم حضور شورا در محل کار با مر قانون در تعارض است

ابراهیم چراغی، فرماندار شفت در این نشست با بیان اینکه حضورم برای نخستین با در صحن شورای شهر شفت قانونی هست و به هیچ وجه دستوری نیست، اظهار کرد: هدف نخست این نشست اقدام قانونی است و کسانی که فکر می کنند مؤثر هستند و می تواند شهر را اداره کنند، خودشان را تعرفه کنند.

وی با بیان اینکه قانون به صراحت پس از نشست رسمی اعضای شورا، تعیین انتخاب شهردار را حق شورا می داند، افزود: کاندیداها باید شرایط عمومی و اختصاصی مصوب قانون را داشته باشند.

فرماندار شفت با اذعان به اینکه اولویت نخست شورا تعیین شهردار است، گفت: شورا سپس باید اقداماتی که نیاز به مصوبه و مجوز دارد را دنبال کند تا کار شهرداری با اختلال روبرو نشود.

چراغی با اشاره به تنش آفرینی برخی از اعضای شورا نسبت به یکدیگر، گفت: اعضای شورا باید احترام و حرمت افراد را در شور و مشورت رعایت کنند و صرفاً منافع شهر را در نظر بگیرند.

وی در پاسخ به اعتراض تعدادی از اعضای شورا مبنی بر اینکه زمان برای بررسی صلاحیت نامزدهای تصدی شهرداری کافی نیست، بیان کرد: اگر اعضای شورای شهر آمادگی داشته باشند من آمادگی دارم تا چهار صبح در نشست امشب حاضر باشم و برنامه کاندیداها را مرور کنیم.

 

فرماندار شهرستان شفت با اشاره به انتقاد تعدادی از اعضای شورای شهر مبنی بر عدم دخالت تعدادی از اعضا در کمیسیون های تخصصی، گفت: مصوبه کمیسیون ها به فرمانداری داده نشده و باید پیش از ارسال به صورت عادلانه بین همه شورا توزیع شود.

چراغی با اشاره به تصمیم شورا مبنی بر فراخوان تعیین شهردار، اظهار کرد: علیرغم اینکه عملاً شنبه و یکشنبه کاندیداها فرصت ارسال رزومه داشتند، حدود ۱۰ نفر رزومه و برنامه های خود را ارسال کرده اند.

وی خطاب به تعدادی از اعضای شورا در پی عدم حضورشان در نشست های شورای شهر، افزود: طی دو روز اخیر بعضی از اعضا اصلاً در محل شورا جهت بررسی صلاحیت کاندیداها حضور نداشتند و این رویه با مر قانون در تعارض است.

فرماندار شفت یکی از معضلات شفت را مدیریت ناصحیح پسماند دانست و گفت: شفت تنها زباله را از خود دور می کند و تاکنون برنامه ای برای تفکیک زباله در آن وجود نداشت.

چراغی با اشاره به طرح برنامه های خوب و مطلوب توسط نامزدهای تعیین شهردار شفت، بیان کرد: مدیریت پسماند و تفکیک زباله، جذب سرمایه گذار جز برنامه های خوب کاندیدا اما فقدان برنامه منسجم جهت دفع اصلی فاضلاب شهری همچنان یک ضعف است.

وی با بیان اینکه یکی از اعضای شورا نشست رسمی را مداوم ترک می کند و مجبور شده در نشست حضور پیدا کند، گفت: رفتارهای عضو شورا با قانون در تعارض است و با آن برخورد می شود.

فرماندار شفت با بیان اینکه حضور در نشست شورای شهر برایم کسر شأن نیست، افزود: متأسفانه امشب بر من خیلی سخت و بد گذشت و تهمت ها به من وارد و شأن ما نیز حفظ نشد.

اعضا نیامدند، کمیسیون های تخصصی به آن ها نرسید

حسن خلیلی، رئیس شورای اسلامی شهر شفت نیز در این نشست با اشاره به اعتراض تعدادی از اعضای شورا مبنی بر عدم حضور در کمیسیون های تخصصی، اظهار کرد: ما قبل از اینکه کمیسیون ها را در شورا توزیع کنیم از همه اعضای شورا دعوت کردیم اما دو عضو شورا یا نیامدند و یا در دسترس نبودند.

برنامه کاندیدای شهرداری برای شورا بانک اطلاعاتی می شود

امیر شکاری، نائب رئیس شورای اسلامی شهر شفت نیز در این نشست با اشاره به تقدیم رزومه و برنامه ۱۰ کاندیدای تصدی شهرداری شفت به دبیرخانه این شورا، اظهار کرد: هرکدام از کاندیداها و برنامه هایشان برای شورا یک بانک اطلاعاتی است و می توان از مجموع آن ها در برنامه ریزی و اعتلای شهر بهره گرفت.

وی با اشاره به عدم حضور دو عضو شورا در نشست غیررسمی بررسی تعیین شهردار شفت، تصریح کرد: پیشنهاد می کنم دو عضو شورا چون رزومه و برنامه های کاندیدای تصدی شهرداری را ندیده اند، برنامه هایشان را مطالعه کنند و باید برنامه های کاندیداها مطالعه و سپس ایده ها را جمع بندی کنیم و خط مشی شهردار آتی را بر مبنای آن ها تعیین و مشخص کنیم.

شکاری با بیان اینکه شهردار برگزیده شده شهردار همه اعضای شورا و مردم است، گفت: همه باید به شهردار برگزیده شده کمک و نواقص احتمالی را رفع کنیم.

 

انتقاد عضو شورا از فراخوان دوروزه تا اعتراض به فرماندار

حامد نقوی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر شفت نیز در این نشست با انتقاد از عملکرد قابل تأمل شورا در اعلام فراخوان عمومی تعیین شهردار، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای تأمین، چهارشنبه هفته گذشته باید فراخوان اعلام کنید اما این اعلام شنبه انجام شد و دوشنبه نیز پایان یافت، این در حالی است که قرار بود اطلاع رسانی فراخوان با نصب بنر انجام شود.

وی همچنین با انتقاد از توزیع نامتوازن اعضای شورای شهر در کمیسیون های تخصصی، افزود: تعیین تکلیف کمیسیون ها از دیگر مصوبات شورای تأمین بود چرا این موضوع را رئیس شورا پیگیری نکرده درحالی که قانون تصریح می کند که همه اعضای شورا باید در کمیسیون ها حضور داشته باشند.

عضو شورای شهر شفت خطاب به فرماندار نیز بیان کرد: فرماندار میهمان جلسه هست و نباید یک طرفه جلسات شورا را هدایت کند چراکه من عضو شورا هستم و هر جور بخواهم و صلاح شهر بدانم صحبت می کنم.

نقوی صرف ارائه گزارش، مطالعه و به رأی گذاشتن آن ها برای تعیین را غیرقابل قبول دانست و افزود: در این نشست باید کاندیداها به صورت عادلانه و فرصت برابر با طرح سؤالات ما از برنامه های خود دفاع کنند تا عیار آن ها سنجیده شود.

وی با بیان اینکه در این نشست در برابر پنج عضو شورا بحث و شور می کند، فرماندار شفت را نیز در تصمیم سازی و تصمیم گیری شورا سهیم دانست و نشست شورای شهر را دقایقی ترک کرد!

باید با وسواس شهردار انتخاب کنیم/ حامی شهردار منتخب خواهم بود

عضو شورای شهر شفت با تأکید بر اینکه در انتخاب شهردار باید بسیار سپاس به خرج داد، گفت: ما التزام به قانون و تمکین به آن داریم و بدون شک هرکسی شهردار شود به آن کمک خواهیم کرد.

مسعود راد، عضو دیگر شورای شهر شفت نیز در این نشست با اشاره به رویه غیرمعمول شورا در انتخاب شهردار، اظهار کرد: هدف این بود که از بین اعضای کاندیدا تعدادی از نامزدهای با برنامه و خوش رزومه مشخص و برنامه های آن ها شنیده شود.

وی نیز با انتقاد از نحوه توزیع کمیسیون های شورا توسط سه عضو دیگر شورا، گفت: دوستان شورا پیش از اینکه ما در نشست حضور داشته باشیم کمیسیون ها را بین خود توزیع کردند.

شهر معطل است/ پول نداریم

امیرسامان صادقی، سخنگوی شورای شهر شفت نیز در این نشست با اشاره به معطل ماندن امورات شهر در پی فقدان شهردار، اظهار کرد: شهرداری شفت درآمد ندارد و حقوقی نداریم تا به کارکنان و نگه داری ماشین آلات پرداخت کنیم.

گفتنی است در ادامه این نشست، مسعود راد، عضو شورای شهر شفت رزومه و برنامه های ۱۰ نامزد تصدی شهرداری را که از سوی کاندیداها تدوین و انشا شده بود، صرفاً مرور کرد.

سید محمدعلی حجتی، ابراهیم هوشیار قصبه، حامد حیدری، علی حبیب نژاد نصیرمحله، ناصر جمال زاده، صابر کاس کوزانی، عظیم رضازاده ماسوله، محمود نظرنیا، مجید منادی اسلامی و فرشته صائمی ۱۰ نامزد تصدی شهرداری شفت بودند که تا پایان مهلت تعیین شده در فراخوان رزومه و برنامه های خود را تقدیم دبیرخانه شورای شهر شفت کردند.

در این نشست علیرغم شور و حتی چندین دفعه مشاجره لفظی بین یکی از اعضای شورا و فرماندار، شفت همچنان بدون شهردار ماند.

اعضای شورای شهر شفت با وساطت فرماندار شهرستان توافق کردند در روز پنجشنبه با ۱۰ تن از کاندیدا مذاکرات و مناظراتی را داشته باشند تا با رزومه و برنامه های نامزدهای شهرداری بیشتر آشنا شوند.

حضور اعضا در کمیسیون ها مجدداً تصمیم گیری می شود

در این نشست همچنین مصوب شد در نشست آتی ترکیب اعضای شورا در گروه های اصلی و فرعی طبق قانون و بدون تنگ نظری مجدداً تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان