فعالیت ۲۲ خانه هلال در شهرستان ساوه

۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ۱۵:۱۴ چاپ کد خبر: 138946
[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سید لقمان حسینی در آئین افتتاح خانه هلال در نهاد کتابخانه های عمومی ساوه گفت: به دنبال خدمت رسانی، گسترش فعالیت های بشر دوستانه و اجرا برنامه های آموزشی و فرهنگی در جهت ارتقا سطح ایمنی که رسالت جمعیت هلال احمراست، تفاهم نامه ای بین جمعیت هلال احمر کشور با کتابخانه های عمومی برای استقرار خانه هلال در نهاد کتابخانه به امضا رسید.

وی افزود: خانه های هلال یک مدل خدمت و شیوه ای نوین برای استفاده از ظرفیت های جمعیت هلال احمر به ویژه ظرفیت داوطلبی و توجه به توانمندسازی جوامع محلی است. در واقع طرح خانه های هلال به عنوان یک روش کارآمد مدیریت و اجرای فعالیت ها با رویکرد اجتماع محور است که اعتقاد و اتکا به حضور و مشارکت مردم محله و بهره مندی از ظرفیت مشارکتی آنها در ایجاد شرایط بهتر محیط زندگی و همچنین سهیم بودن آن ها در تصمیم سازی، مبنای اصلی در هدف گذاری های این روش محسوب می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر ساوه تصریح کرد: هدف از تأسیس این خانه ها را تقویت رویکرد جامعه، محله محوری در پاسخگویی به حوادث و ارتقا سطح تاب آوری جامعه و گسترش فعالیت های داوطلبانه و بشر دوستانه از طریق ارتقا سطح آگاهی عمومی و افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر سوانح، کاهش آسیب پذیری با رویکرد تاب آوری و توسعه ظرفیت های داوطلبانه در جوامع محلی و مسئولیت های اجتماعی است.

حسینی گفت: تمام فعالیت هایی که سازمان جمعیت هلال احمر ارائه می شود در خانه های هلال ارائه می شود برای استقرار خانه هلال نیاز به امکان مدرن و تجهیزات نیست. تمام ادارات، مساجد و حتی دهیاری ها می توانند بخش کوچکی از فضای اداری را به خانه هلال اختصاص دهند که مخاطبان آنها از آموزش های جمعیت هلال برخوردار شوند.

وی افزود: هم اکنون ۲۲ خانه هلال در شهرستان ساوه فعال هستند و بخش اعظم مشارکت و حمایت خیرین در برنامه های هلال احمر از طریق خانه های هلال صورت می گیرد. سال گذشته ۲۰ دستگاه کپسول اکسیژن اهدایی خیرین به جمعیت هلال احمر ساوه با مشارکت خانه های هلال اتفاق افتاد.

رئیس جمعیت هلال احمر ساوه بیان کرد: در مدارس خانه های هلال در قالب کانون های دانش آموزشی فعالیت های هلال احمر ارائه می دهند هم اکنون در ۲۴ مدرسه ساوه کانون های دانش آموزشی فعال هستند در سه سال متوالی حائز رتبه های کشوری شدند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان