[ad_1]

دستخط محرمانه رهبری به روحانی درباره قیمت بنزین/ دیدار دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی با رهبری/ معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به عنوان/ طرح ساماندهی صنعت خودرو و ... از موضوعات و اخبار پربازدید تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، انتشار دستخط محرمانه حضرت آیت الله خامنه ای خطاب به روحانی یک ماه پیش از افزایش قیمت ها در سال ۹۸ برای نخستین بار در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

امروز همچنین جمعی از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی، با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب دیدار کردند.

مقام معظم رهبری در بخشی از این دیدار با بیان اینکه کشور ما از لحاظ استعداد ذهنی از متوسط جهان بالاتر است این ادعا نیست، این چیز ثابت شده است و مسلم است یعنی بالقوه کشور ما نخبه است، ملت ما بالقوه نخبه است، اظهار کردند: در بعضی از دانشگاهها عناصری هستند که جوان نخبه را تشویق می کنند به ترک کشور، من صریح می گویم این خیانت است، این خیانت است، این دشمنی با کشور است، دوستی با آن جوان هم نیست.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور هم در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی یوسف نوری را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش جهت اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.

بنابر اعلام علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی یکشنبه ۷ آذر در صحن علنی مجلس برگزار خواهد شد.

یوسف نوری متولد سال ۱۳۴۰ در ایلام و دارای دکترای تخصصی مدیریت از دانشگاه علامه طباطبائی است.

در جلسه علنی امروز مجلس، گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص طرح ساماندهی صنعت خودرو مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت و با رای مجلس و به منظور تامین نظر شورای نگهبان مقرر شد که هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو نسبت به واردات خودرو برای تنظیم بازار اقدام نماید.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس هم با اشاره به این تصمیم مجلس تاکید کرد: ما این ظرفیت را در داخل داریم که تولید قطعات در حد استانداردهای جهانی داشته و آن را صادر کنیم و در مقابل برای انحصارشکنی در بازار داخلی نیز اجازه واردات خودرو را صادر کنیم. 

سید کاظم موسوی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی هم با تاکید بر اینکه واردات خودرو منجر به رقابت پذیر شدن این صنعت و تعادل در قیمت ها و استانداردسازی خودروها خواهد شد، افزود: از نمایندگان مجلس برای اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو که به رقابت پذیر کردن این صنعت کمک می کند، سپاسگزارم، با ایجاد رقابت در این بازار و واردات خودروهای خارجی دیگر مردم می توانند خودروهایی هم قیمت و استاندارد خریداری کنند.

دولت روسیه، مقررات جدیدی را درباره تردد شهروندان ایرانی به این کشور را اعلام کرد.

بر این اساس وزارت امورخارجه فدراسیون روسیه با ارسال یادداشت رسمی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو اعلام داشته است مطابق با دستورالعمل جدید دولت فدراسیون روسیه، جمهوری اسلامی ایران در لیست کشورهایی قرار گرفته است که شهروندان شان و افراد دارای اقامت دائم یا هرگونه مدرک دیگری دال برداشتن حق اقامت دائم در این کشورها ، می توانند از  طریق مرز هوایی وارد فدراسیون روسیه شوند."

همچنین سفیر روسیه در تهران اخبار منتشر شده در خصوص دسترسی روسیه به طراحی میدان گازی در دریای خزر را رد کرد.

سفارت روسیه در تهران در مطلبی در صفحه اجتماعی خود در این ارتباط نوشت: «اخبار غیر منطبق با واقعیت که برای چندمین بار در برخی از رسانه های غربی اتشار یافته است درخصوص اینکه روسیه گویا به طراحی میدان گازی در دریای خزر دسترسی پیدا کرده توجه را جلب  نمود. از نظر آقای لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران چنین انتشاراتی توسط نمایندگان سازمان ویژه آمریکا جهت وارد کردن ضربه به روابط دوستانه روسیه و ایران شکل می گیرد.

اخیرا اخباری درباره "میدان گازی چالوس ایران" در دریای خزر منتشر شده که در آن ادعاهایی درباره سهم ایران و چگونگی برداشت از این میدان گازی مطرح شده است.

نامه عباس مقتدایی به عبدالملکی و سجادی درباره بدهی باشگاه پرسپولیس هم از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دو نامه جداگانه به وزاری تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ورزش و جوانان خواستار ارائه گزارشی از علت پرداخت بدهی ۲۲ میلیارد تومانی باشگاه پرسپولیس توسط صندوق کارآفرینی امید شد.

تحلیل حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل عراق نخست وزیر مورد نظر گروه های شیعه در عراق هم از پربازدید های بامداد امروز بود.

کنعانی مقدم معتقد است که تعداد زیادی از گروه های شیعه در عراق مایل به نخست وزیری مجدد« مصطفی الکاظمی» نیستند. در حال حاضر گزینه هایی همچون نوری مالکی و حیدر عبادی در بین برخی از  گروه های شیعه برای نخست وزیری عراق مطرح هستند.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (چهار شنبه) بیست و ششم  آبان ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان