[ad_1]

هادی حسن دوست در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی کمپ های اجباری مدت زمان کم ماندگاری معتاد در آنجا است زیرا عمده معتادین متجاهر واقع در سطح شهر که مشکلات و آسیب های بسیاری از جمله زباله گردی را به وجود می آورند افراد معتاد به مواد مخدر صنعتی هستند.

معاون اجتماعی سپاه خراسان شمالی ادامه داد: پروسه ترک اعتیاد صنعتی نیز نیازمند گذراندن حداقل چهار ماه تحت مراقبت های سنگین روانشناسی و مددکاری است تا درمان کامل شده و فرد زمینه بازگشتش به جامعه فراهم شود.

وی افزود: پس از ترک اعتیاد باید وارد فازهای بعدی از جمله مشاوره های مستمر روان شناسی، حمایت از خانواده بهبود یافته، مهارت آموزی و نهایتاً اشتغال شد اما کمپ های اجباری امکان نگهداری بلند مدت و طی شدن این پروسه را ندارند و صرفاً مسؤلیت سم زدایی در این مراکز محقق خواهد شد؛ به این ترتیب پروسه های روان شناسی و مددکاری، صیانت از بهبودی و مهارت آموزی و حمایت های خانوادگی و اشتغال در این کمپ ها محقق نمی شود.

حسن دوست گفت: جهت برون رفت از این مسئله معاونت اجتماعی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) در قالب حمایت از بخش خصوصی فعال در عرصه درمان اعتیاد و پیوند بین دو مرکز ماده ۱۵و۱۶ اقدام به تسریع در واگذاری کمپ اجباری لنگر به تیم مدیریت مرکز جامع ترک و باز توانی اعتیاد پادگان قدس اسفراین نموده است.

معاون اجتماعی سپاه خراسان شمالی تصریح کرد: برنامه جامع و عملیاتی سپاه این است تا با حمایت بخش خصوصی بین کمپ اجباری لنگر و مرکز اختیاری ترک اعتیاد بهشت گمشده ارتباط برقرار کرده و معتادین متجاهر بعد از انتقال به کمپ لنگر و سم زدایی ادامه روند درمان و حمایت خود را در قالب یک دوره جامع ۴ ماهه در مرکز جامع ترک و باز توانی بهشت گمشده سپری کنند.

وی افزود: با این طرح در گام نخست معتادین متجاهر و زباله گردها توسط متولیان امر به کمپ لنگر منتقل شده و بعد از حضور اجباری در مدت زمان کوتاهی در این مرکز و سم زدایی ابتدایی، جهت گذراندن پروسه های مهارت آموزی، سبک زندگی سالم اجتماعی، حمایت های خانوادگی و مددکاری و اشتغال به کمپ اختیاری بهشت گمشده منتقل خواهند شد.

حسن دوست در انتها گفت: کلیه خدماتی که در مرکز جامع ترک اعتیاد پادگان قدس طی حضور چهار ماهه در اختیار معتادین قرار خواهد گرفت رایگان بوده و از افراد وجهی دریافت نمی شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان