[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه در خصوص دیدار اخیر برخی نخبگان کشور با مقام معظم رهبری نیز اظهار کرد: در این نشست مقام معظم رهبری در مورد شعار ما نمی توانیم که القای دشمنان برای دستیابی به اهداف شومشان است هشدار داد و تاکید کردند که نخبگان باید با برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی این توطئه دشمنان را خنثی کرده و در راستای پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور اقدام کنند.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی و معیشتی کنونی کشور در گذشته نیز وجود داشته است اما بزرگان و جامعه نخبه با همت های بلند و اراده های پولادین منشأ آثار و برکاتی شدند و اکنون نیز نباید مشکلات اقتصادی بهانه ای برای افراد در مسیر توسعه کشور باشد.

خطیب نماز جمعه اراک با بیان اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی کشور به دلیل مصرف گرایی است، عنوان کرد: با توجه به امکانات محدود داخلی، تجمل و زندگی اشرافی گری مانعی است که کشور را در بلندمدت با مشکلات اقتصادی مواجه می کند و مردم و مسئولان باید نسبت به صرفه جویی در منابع و استفاده بهینه از امکانات برنامه ریزی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مصرف روزانه گاز در کشور به ۵۰۰ میلیون مترمکعب رسیده که در صورت تداوم آن واحدهای تولیدی و صنعتی در روزهای آینده با کمبود سوخت مواجه می شوند و همه باید به خصوص در روزهایی که برودت هوا کمتر است، میزان سوخت مصرفی خود را کاهش دهند.

دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به اینکه اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی که به تازگی از سوی رهبر معظم انقلاب معرفی شدند، گفت: باید این اعضا تمام تلاش خود را برای حفظ و اشاعه فرهنگ ایرانی، اسلامی، و منطبق با آموزه های اهل بیت و انقلاب اسلامی به کار بگیرند.

وی ادامه داد: فرهنگ شاکله حیات ملی و به مثابه اکسیژن سالم برای تنفس ملت و پیش نیاز توسعه اقتصادی و حل معضلات اجتماعی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه دارد راهکارهای لازم برای توسعه فرهنگ ایرانی و اسلامی به عنوان مهم ترین دغدغه رهبر معظم انقلاب اندیشیده و در این مسیر گام های بلند بردارد.

خطیب نماز جمعه اراک در خصوص عملکرد شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی اظهار کرد: این شورا تاکنون بیش از ۱۰۰ نشست تخصصی برگزار کرده که مصوبات مهمی را در بخش های مختلف به دنبال داشته است اما شورای فرهنگ عمومی باید نسبت به تأمین اعتبارات لازم برای اجرای مؤثر مصوبات اقدام کند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان