[ad_1]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه های عربی بامداد پنجشنبه از حملات هوایی ددمنشانه ائتلاف متجاوز سعودی به استان های غربی و شمال غربی یمن خبر دادند.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از خبرنگار خود در منطقه گزارش داد: «ائتلاف سعودی عملیاتی را علیه اهداف نظامی در استان های صنعا، ذمار، صعده و الجوف در یمن انجام داد».

سخنگوی ائتلاف جنایتکار سعودی نیز با صدور بیانیه ای مدعی شد: «ما کارگاه ها و ذخایر موشک های بالستیک، پهپادها و سیستم های ارتباطی [مقاومت یمن] را نابود کردیم».

به نوشته وبگاه «العربیه» در بیانیه ائتلاف متجاوز سعودی ادعا شده است: «ما یک مرکز مخفی مرتباط با ایران و کارشناسان حزب الله را هدف قرار دادیم.   این عملیات نظامی با قوانین بین المللی بشردوستانه و قوانین عرفی آن مطابقت دارد».

ائتلاف کودک کُش سعودی با تایید انجام حملات هوایی علیه اهدافی در استان های صنعا، ذمار، صعده و الجوف، اضافه کرد: «  ما در پاسخ به تهدید [حملات] بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین [مقاومت یمن]، عملیات گسترده ای را برای اهداف نظامی مشروع انجام دادیم».

پیش از این، شبکه «العربیه» در خبری فوری به نقل از سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی گزارش داده بود یک فروند پهپاد انفجاری توسط نیروهای یمن به سمت فرودگاه «أبها» واقع در جنوب عربستان سعودی شلیک شده است. (جزئیات بیشتر)

طی ماه های اخیر نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده اند. استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز، از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی منصور هادی و ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد.

روز چهارشنبه بود که پس از انتشار گزارش های متعدد درباره پیشروی چشمگیر نیروهای صنعاء در استان های مأرب (شرق صنعاء) و الحدیده (غرب یمن)، منابع خبری گزارش دادند که ارتش یمن بر دو منطقه دیگر در جنوب مأرب مسلط شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان