[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق توسعه ملی، مهدی غضنفری ضمن تشکر از همکاری مناسب همه بانک ها با صندوق توسعه ملی افزود: خوشبختانه سطح همکاری میان صندوق و بانک های عامل بسیار گسترده است و منابع ارزی و ریالی صندوق به دو صورت سپرده گذاری و عاملیت در اختیار سرمایه گذاران بخش غیردولتی قرار می گیرد.

غضنفری ضمن انتقاد از رفتار برخی بانک ها در مورد عدم بازپرداخت مطالبات سررسید شده گفت: هرچند استدلال برخی از آن ها درباره ی مشکلات اقتصادی برای وصول نشدن مطالباتشان از مشتریان قابل استماع است؛ اما نباید منابع صندوق در نزد آنان ارزش کمتری داشته باشد.

وی افزود: انتظار می رود نگاه بانک ها به صندوق توسعه ملی نگاه به حفظ ثروت نسل آینده باشد و آن ها نیز کمک کنند تا این منابع بدون هیچ کاستی و با ارزش افزوده بالا در اختیار نسل های بعدی قرار گیرد.

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی اضافه کرد: متأسفانه اینگونه بانک ها نه تنها کمکی به وصول مطالبات صندوق نمی کنند، بلکه چنین القا می کنند که می توان مطالبات صندوق را برای سالیان متمادی و دفعات مکرر استمهال کرد و با این کار نوعی رفتار غیر اقتصادی را نهادینه می کنند.

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی اعلام کرد بی شک صندوق در دوره ی مدیریت جدید خود عزم راسخی برای وصول مطالبات معوق شده دارد و از همه ی ابزارهای قانونی خود بهره می گیرد.

غضنفری در پایان افزود: برای بهبود عملکرد بانک ها در این خصوص دو راهکار وجود دارد؛ اول اینکه با نهادسازی مناسب، بتوان نوسانات قیمت ارز را بیمه کرد و یا در غیر این صورت، این منابع به پروژه هایی اختصاص داده شود که محصولات تولیدی آن ها صادرات محور بوده و ارز آوری آن ها مطمئن و تضمین شده باشد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان