[ad_1]

آژانس بین المللی انرژی اتمی/ قرص کرونا/ لایحه حمایت ازحیوانات خانگی/ حقوق های نجومی و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، در پی برخی مخالفت ها با ورود قرص درمانی کرونا به کشور، جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است که باید هر فردی که مانع دسترسی مردم به دارو و واکسن کرونا شود را به دلیل ارتکاب «جنایت علیه بشریت» و «قتل عمد» تحت تعقیب داخلی و بین المللی قرار داد تا بدانند ملت بی پناه نیست.

جدیدترین قرص خوراکی تولیدشده کرونا با اثربخشی ۸۹ درصدی در مبتلانشدن به نوع حاد و مرگ بر اثر این بیماری، پاکسلوید «Paxlovid» تولیدی شرکت فایزر آمریکاست که با هدف دسترسی گسترده در دنیا، خط تولید آن قرار است از سوی نهاد عام المنفعه MPP سازمان ملل متحد به ۹۵ کشور جهان از جمله ایران واگذار شود اما ایران برای راه اندازی خط تولید آن چندین شرط دارد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس هم در خصوص لایحه دولت در مورد حیوانات خانگی گفت: لایحه حیوانات خانگی دولت که اخیرا به مجلس ارائه شده است را لزوما تایید یا لزوما رد نمی کنم. لایحه هم اکنون دست معاونت نظارت بر قوانین مجلس است

سمیه رفیعی افزود: به زودی لایحه را منتشر کرده و جوانب مختلف را در جلساتی با کارشناسان مختلف بررسی خواهیم کرد و نظرات و پیشنهادات مردم را می پرسیم.

رویکرد و عملکرد آژانس بین المللی انرژی اتمی در قبال ایران و مذاکرات هسته ای و اجرای برجام از دیگر موضوعات خبری پرمخاطب بود.

در همین رابطه رحمان قهرمان پور کارشناس مسایل بین الملل معتقد است که  آژانس منتظر است ببیند در ۸ آذر دود سفیدی از دودکش مذاکرات بیرون می آید یا نه و بر اساس آن رفتارش را نیز تنظیم می کند.

همچنین مصطفی خوش چشم با ابراز تاسف از اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تبدیل به نهاد سیاسی شده است، عنوان کرد: این مسئله در دوره جدید با مدیریت «گروسی» بیشتر قابل لمس است زیرا مدیر جدید آژانس قصد دارد حتماً رضایت آمریکایی ها را جلب کند.

ایسنا هم در گزارشی به بررسی این پرسش پرداخته است که آیا آژانس صد در صد تابع عملکرد اتحادیه اروپا، آمریکا و دیگر قدرت های هسته ای و نهادهای سیاسی امنیتی بین المللی به ویژه اعضای دائم شورای امنیت است یا همان طور که برای آن تعریف شده نقش مستقلی ایفا می کند؟ که می توانید اینجا بخوانید.

سفر هیات اقتصادی جمهوری آذربایجان به سرپرستی معاون نخست وزیر این کشور به ایران هم از دیگر اخبار پربازدید حوزه سیاست خارجی بود.

در جریان این سفر شاهین مصطفی اف، معاون نخست وزیر آذربایجان، که ریاست آذربایجانی کمیسیون دولتی همکاری های اقتصادی، تجاری و فرهنگی آذربایجان و ایران را بر عهده دارد، با وزرای امور خارجه، نفت و راه و شهرسازی دیدار می کند و همکاری های متقابل دو کشور را بررسی خواهند کرد.

آخرین نتایج پیگیری های هیات تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی هم از خبرهای پرمخاطب بود.

رئیس هیات تحقیق وتفحص از حقوق های نجومی با تاکید بر اینکه حتما با پرداخت هایی که خلاف قوانین بوده و بیش از آنچه که از نظر مردم مقبول باشد برخورد خواهد شد، گفت: مصادیق را نیز ان شاءالله به مردم معرفی خواهیم کرد چراکه افکار عمومی برای ما خیلی مهم است.

مالک شریعتی نیاسر افزود: دبیرخانه ای را تشکیل خواهیم داد که گزارشات مردمی را دریافت کنیم و در این مسیر با هیچکس تعارف نداریم. در روزهای آینده این دبیرخانه راه اندازی خواهد شد و مردم می توانند بدون نگرانی اطلاعات دقیق خود را در خصوص حقوق های نجومی به ما گزارش دهند تا مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد.

امروز همچنین مرکز رسانه قوه قضاییه از "ابلاغ کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران برای حبیب فرج الله چعب ملقب به حبیب اسیود سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه" خبر داد.

بر اساس کیفرخواست صادره، اتهام وی اداره و سرگروهی گروه تروریستی به نام «حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز» و طراحی و اجرای عملیات های بمب گذاری و تروریستی متعدد در استان خوزستان و تخریب اموال عمومی به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران است.

معاون اول رییس جمهوری هم در مراسم افتتاح ۲۵۵۰ پروژه محرومیت زدایی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به زمینه ها و پیش فرض های گرانی در کشور، گفت: با یک کسری بودجه جدی و محدودیت های درآمدی مواجه هستیم و چیزی که تحویل گرفتیم تورم بالایی بود.

محمد مخبر همچنین در حاشیه همین مراسم تاکید کرد که دولت ۳ برنامه فراوانی کالا، ثبات قیمت ها و ارزانی را با جدیت پیگیری می کند.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان