[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی یک فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه هنوز زمان کافی برای نقد اقدامات دولت نگذشته است، گفت: البته طبیعتا مجلس صلاحیت نقد اقدامات دولت را دارد و اگر نقدی هم از طرف مجلس به دولت وارد می شود، به معنای ناتوانی و ضعف دولت نیست.

مرتضی کامل نواب در گفت وگو با ایسنا بیان اینکه مجلس کماکان نگاهی مثبت به دولت دارد، اظهار کرد: در خصوص عدم رای اعتماد مجلس به دو وزیر پیشنهادی آموزش پرورش هم من فکر می کنم مجلس به وظیفه خود عمل کرده است، کما اینکه در مورد سایر وزرا ما دیدیم که رای اعتمادی که مجلس به آنان داد، در نوع خود کم نظیر بود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس طبق استدلال های خود، هیچ کدام از دو وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را مناسب تصدی این وزارتخانه ندیدند، اضافه کرد: دولت هم برای معرفی این دو فرد استدلال های خود را داشت و بر تحول گرایی تاکید دارد و برای تحول به یک فرد جوان با رویکردی جدید نیاز است. اما به طور کلی نمی توان گفت عدم رای اعتماد مجلس به دو وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، نشان دهنده تقابل بین مجلس و دولت است، بلکه معتقدم مجلس در حال انجام وظیفه خود است و به دولت هم باید فرصت داد و پس از شکل گرفتن کامل ساختار جدید، کار دولت را ارزیابی کرد.

دبیرکل جبهه آرمان خواهان واقع بین در خصوص برخی از انتقاداتی که تعدادی از نمایندگان مجلس نسبت به دولت مطرح می کنند، عنوان کرد: مردم در حوزه های انتخابیه به نمایندگان خود مراجعه دارند و مشکلات و انتقادات خود را بیان می کنند، خود نمایندگان هم نگاهی انتقادی به برخی از مسائل دارند، اما من دامنه نارضایتی نمایندگان از اقدامات دولت را گسترده نمی بینم و معتقدم در تمام دوره ها تذکر به دولت از طرف مجلس، مرسوم است.

کامل نواب با بیان اینکه هنوز زمان کافی برای نقد اقدامات دولت نگذشته است، ادامه داد: البته طبیعتا مجلس صلاحیت نقد اقدامات دولت را دارد و اگر نقدی هم از طرف مجلس به دولت وارد می شود، به معنای ناتوانی و ضعف دولت نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص انتصابات فامیلی در دولت سیزدهم، با بیان اینکه نباید افراطی به این موضوع نگاه کرد، افزود: یعنی نباید گفت انتصاب افراد تنها به دلیل اینکه با برخی از مسئولین نسبت فامیلی دارند، نادرست است؛ چراکه در این صورت ممکن است ظرفیت های افراد شایسته ای را از دست بدهیم صرفا به خاطر اینکه با برخی از مقامات نسبت فامیلی دارند.

وی اضافه کرد: همچنین از طرفی دیگر نباید اجازه داد انتصابات فامیلی به یک کار مرسوم تبدیل شود، بلکه باید افراد صرف نظر از اینکه با مقام مسئولی نسبت فامیلی دارند یا نه، تنها بر اساس صلاحیت خود در سمتی منصوب شوند.

کامل نواب بیان کرد: من فکر می کنم اینکه مسئله انتصابات فامیلی در دولت سیزدهم تا این اندازه پررنگ شده است، تا حدی به دلیل این است که عده ای در پی مخدوش کردن تصویر این دولت هستند وگرنه مسئولیت های کلیدی عمدتا به چهره های مطرح و متخصص سپرده شده است و فکر می کنم چیزی که در مورد انتصابات فامیلی دولت سیزدهم در رسانه ها مطرح می شود، بسیار بیشتر از چیزی است که در واقعیت وجود دارد.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان