قصد استیضاح وزیر اقتصاد را نداریم

۱۴۰۰/۰۹/۰۲ ۱۲:۵۲ چاپ کد خبر: 139827
[ad_1]

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر با تکذیب خبر استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس گفت: متأسفانه خبر مذکور در رسانه ها به شکل نادرستی منتقل شده و بنده آن را تأیید نمی کنم. همانطور که در متن کامل این خبر نیز آمده، هیچ اشاره ای به استیضاح قطعی احسان خاندوزی در مجلس نشده است. زیرا تا زمانی که مجلس دستور عملی برای اجرایی شدن یک موضوع را نداده است، پیش گویی کردن آن هیچ گونه وجاهت حرفه ای و قانونی ندارد.

وی ادامه داد: چند ماه از فعالیت وزرای دولت بیشتر نگذشته است. ممکن است در این مدت انتقاداتی نیز وجود داشته باشد اما مسئله این است که مجلس از نظر قانونی امکان پرسش سوال، استیضاح، مطالبه و بازخواست را دارد و ما به این وظایف قانونی خود در مواقع مورد نیاز عمل خواهیم کرد. اما اینکه مطرح شود ما اکنون وزیر خاصی را برای استیضاح در دستور کار داریم، به هیچ وجه مورد تأیید بنده نیست.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: لذا صحبت قبلی بنده ناظر بر این مطلب بوده که هرکجا وزرا به وظایف خود عمل نکنند و مجلس تشخیص دهد که در انجام وظایف خود ناتوان هستند، آن زمان می توان از ابزارهای قانونی در اختیار خود استفاده کرد.

وی در خصوص شایعاتی که در روزهای اخیر مبنی بر ایجاد فهرست ۱۰۰ نفره ای که توسط برخی از نزدیکان وزارت اقتصاد برای استخدام در دستگاه های دولتی مطرح شده است نیز افزود: هنوز تخلفی از این موضوع مشاهده نشده است باید ابتدا تخلفی صورت بگیرد تا مجلس به آن ورود کند. این موضوع صرفاً در فضای مجازی منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است در مورد شاخص های انتخاب مسئولین مطالباتی داشته باشیم اما تخریب این چنینی را مورد تأیید نمی دانم. در مجلس نیز چنین مسئله ای مطرح نشده است. اگر تخلفی باشد طبیعتاً برخورد خواهد شد اما اکنون چنین تخلفی محرز نشده است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان