[ad_1]

دلایل زیادی وجود دارد که شما بخواهید نام دامنه را تغییر دهید؛ این دلایل ممکن است شامل ادغام یا خرید، تغییر برند و نام تجاری، مناسب نبودن URL و دامنه، نداشتن تجربه کافی در زمان راه اندازی سایت، تغییر بخش پایانی دامنه یا انتخاب دامنه ای که برای رتبه بندی موتورهای جستجو یا سئو مناسب تر است باشد.

یکی از سوالات مهمی که در زمان تغییر دامنه ممکن است برای شما پیش بیاید این است که آیا این کار همه تلاش های شما برای کسب رتبه و جذب ترافیک را هدر می دهد و شما مجبور هستید که همه این کارها را مجددا از اول انجام دهید؟ پاسخ به این سوال خیر است؛ البته به شرطی که آن را طبق اصول انجام دهید و برای اجرای آن به یک متخصص مراجعه کنید.

شرکت طراحی سایت ایده پویا یکی از شرکت های فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ طراحی سایت تخصص است که همواره در تلاش بوده با اجرای ایده های خلاقانه و نوآورانه مسیر را برای کسب وکار شما هموارتر کرده و برای رسیدن به اهدافتان کمک کند. این شرکت با ارائه خدمات سئو سایت و بازاریابی اینترنتی برای جذب مخاطبین و افزایش فروش به شما کمک می کند؛ بررسی نمونه کارهای ایده پویا نشان می دهد که مشتریان این شرکت اکنون در جایگاه خوبی قرار دارند و از سایر رقیبان خود جلو زده اند. تخصص ایده پویا در زمینه سئو در زمان تغییر دامنه سایت به کمک شما خواهد آمد. در این مطلب نحوه تغییر دامنه بدون ضربه زدن به سئو را به صورت مرحله به مرحله بیان خواهیم کرد.

آموزش تغییر دادن نام سایت بدون افت رتبه  گوگل

چرا ممکن است نیاز به تغییر دامنه سایت داشته باشیم؟

دو دلیل احتمالی برای تغییر دامنه و ایجاد یک آدرس جدید وجود دارد. دلیل اول مربوط به تغییر نام برند یا حوزه کاری شما می شود. ممکن است شما قبلا در حوزه فروش لوازم منزل کار می کردید و اکنون کار خود را به فروش تجهیزات خودرو تغییر داده اید؛ این طبیعی است که بخواهید دامنه سایت شما معرف کسب وکارتان باشد. دلیل دوم انتخاب یک دامنه کوتاه تر و ساده تر است.

 

آموزش کامل تغییر دامنه سایت بدون افت سئو سایت

  • مطمئن شوید که دامنه ای که انتخاب کرده اید گذشته پاکی دارد.

اگر دامنه ای که اکنون خریداری کرده اید، کاملا تازه است و کسی تابه حال از آن استفاده نکرده نیازی به انجام این مرحله ندارید. بررسی گذشته دامنه خریداری شده مربوط به زمانی می شود که یک دامنه قدیمی را از شخص یا شرکت دیگری خریداری کرده اید و درباره علت این موضوع که چرا این دامنه دیگر برای آن شرکت مفید نیست اطلاعاتی ندارید.

در چنین شرایطی باید آدرس دامنه موردنظر را در سایت archive.org جستجو کنید تا بتوانید به تاریخچه صفحات وب قبلی دسترسی پیدا کنید. محتوای این صفحات را به طور کامل بررسی کرده و مطمئن شوید که حاوی محتواهای غیراخلاقی یا بی کیفیت نیستند. برای کنترل دقیق تر نیز می توانید ابزار Backline Checker ahref را به کار ببرید. در نسخه رایگان این ابزار این امکان فراهم شده است که مجموعه کوچکی از بک لینک های آن را ببینید و از تاریخچه کلی آن ایده بگیرید. افزایش رتبه الکسا

برای اینکه مطمئن شوید که دامنه به دلیل تخلفات و قرار دادن محتواهای نامناسب و غیراخلاقی توسط گوگل بسته نشده است، می توانید آن را به گوگل سرچ کنسول اضافه کنید. به این ترتیب می توانید مطمئن شوید که این دامنه به دلیل قرار دادن محتوای اسپم یا استفاده از سئوی کلاه سیاه توسط گوگل بسته نشده و صرفا به دلیلی مثل تغییر شغل و کسب وکار یا اتمام زمان استفاده از آن به فروش رفته است. در این مرحله هر مشکلی را باید به دقت بررسی کرده و در صورت وجود مجازات های گوگل درخواست تجدیدنظر ارسال کنید تا گوگل آن ها را لغو کند.

آموزش تغییر دادن نام سایت بدون افت رتبه  گوگل

  • وضعیت سئو و بک لینک های دامنه موردنظر را بررسی کنید.

قبل از تغییر نام دامنه بهتر است از وضعیت سوی آن مطلع شوید تا بعدا بتوانید از آن برای تحلیل استراتژی های خود بهره ببرید. با استفاده از گوگل سرچ کنسول یا GSC می توانید اطلاعات و گزارش های کاملی را در خصوص سایت خود به دست آمورید. گزارش های این ابزار می تواند شامل موارد زیر باشد.

  • در بخش گزارش عملکرد در خصوص عملکرد دامنه و تاثیر آن در سئو اطلاعاتی وجود دارد.
  • از طریق گزارش های بخش sitmaps و Index Coverage در خصوص نحوه ایندکس گذاری گوگل اطلاعاتی به دست می آورید.
  • در بخش گزارش های Mobile Usability می توانید صفحاتی که ازنظر ریسپانسیو بودن و نمایش در موبایل مشکل دارند را پیدا کنید.
  • از بخش Links نیز وب سایت هایی که به سایت شما لینک داده اند را پیدا خواهید کرد.

بررسی این گزارش ها به شما نشان می دهد که دامنه خریداری شده اکنون در چه وضعیتی است و چه تعدادی از افراد آن را می شناسند. وضعیت فعلی آن در میزان رشد وب سایت شما و البته تعیین استراتژی مناسب برای سئو تاثیر خواهد گذاشت.

آموزش تغییر دادن نام سایت بدون افت رتبه  گوگل

  • تغییر دامنه و مهاجرت به سایت جدید

نحوه تغییر دامنه و مهاجرت به آدرس جدید بستگی به وضعیت هاست شما دارد. اگر سایت شما با وردپرس توسعه داده شده است می توانید از افزونه اختصاصی این کار استفاده کنید. هرچند که روش دستی که توسط یک شخص متخصص انجام شود، بسیار دقیق تر بوده و باعث می شود که شما هیچ جزئیاتی را از دست ندهید. به خاطر داشته باشید که این کار واقعا فنی و تخصصی است؛ پس اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید بهتر است از افراد باتجربه و متخصص کمک بگیرید.

اگر دامنه جدید از سرویس میزبانی متفاوتی استفاده می کند، باید همه فایل های وب سایت و پایگاه داده را از محل هاست قدیمی در هاست جدید بارگذاری کنید؛ اما اگر سرویس میزبانی دامنه جدید و قدیمی یکسان است، می توانید از شرکت ارائه دهنده خدمات هاست بخواهید که پوشه جدیدی را برای دامنه جدید ایجاد کند. در این مورد تنها کافی است که فایل های سایت را از مکانی به مکان دیگر در همان هاست قدیمی کپی کنید..

در این مرحله این امکان برای شما فراهم می شود که از طریق هر دو دامنه جدید و قدیمی به سایت خود دسترسی داشته باشید. این فرصت برای انجام مقایسه بین دو دامنه و اطمینان از یکسان بوده آن ها بسیار مناسب است. توجه داشته باشید که به دلیل اینکه گوگل قصد ندارد محتوای تکراری به کاربران خود نشان داده و آن ها را آزار دهد، این امکان تنها چند روز برای شما فعال است؛ پس باید خیلی سریع این کار را انجام دهید. فراموش نکنید که باید همه پیوندهای داخلی را به روز کنید تا درنهایت همه چیزی که در دامنه قدیمی شما وجود دارد در دامنه جدید نیز قرار گیرد.

آموزش تغییر دادن نام سایت بدون افت رتبه  گوگل

  • فرایند redirect از دامنه قدیمی به جدید را تکمیل کنید

در فرایند redirect انجام تغییر مسیر دائمی 301 بسیار بهتر از نوع موقت 302 است. انجام تغییر مسیر یا redirect برای هدایت ترافیک از دامنه قدیمی به جدید کاری کاملا ضروری است که نباید انجام آن را فراموش کنید. این کار به حفظ سئو سایت و جلوگیری از افت آن در زمان تغییر URL کمک زیادی می کند. تغییر مسیرها به گوگل کمک می کند که بفهمد محتوای وب سایت شما به دامنه جدید منتقل شده و بر اساس آن اطلاعات خود را به روز کند.

شما باید مطمئن شوید که همه بک لینک هایی که در حال حاضر به دامنه قدیمی داده شده، کاربران را به محلی مناسب در دامنه جدید منتقل می کند. به همین دلیل لازم است که از ابزارهای حرفه ای در این زمینه استفاده کنید.

انجام درست تغییر مسیرها برای سئو سایت بسیار مهم است؛ چراکه آن ها به گوگل کمک می کنند که بفهمد این صفحات اکنون برای همیشه به مکان جدیدی منتقل شده اند و کاربران را به محل درستی هدایت می کند. این فرایند ممکن است چند هفته طول بکشد اما با انجام مرحله بعد می توانید به آن سرعت بدهید.

آموزش تغییر دادن نام سایت بدون افت رتبه  گوگل

  • تغییر دامنه را به گوگل اطلاع دهید.

بهترین ابزار برای انجام این کار گوگل سرچ کنسول است که ابزاری رایگان و بسیار کاربردی است. برای اینکه تغییر دامنه خود را به اطلاع گوگل برسانید باید از ویژگی Change of adderess استفاده کنید. این ویژگی تنها در نسخه های قدیمی کنسول جستجوی گوگل قرار دارد و برای کار با آن باید دامنه جدید خود را در GSC ثبت و تایید کنید.

اگر به هر دلیلی نمی توانید از این ویژگی استفاده کنید، راه حل دوم افزودن نقشه سایت برای دامنه جدید و قدیمی است. با این کار گوگل به صورت خودکار از همه تغییر مسیرهای دائمی یا redirect 301 که انجام داده اید مطلع شده و خود نیز برای انجام این کار به شما کمک می کند. این کار باعث می شود که اگر تغییر مسیر صفحه ای را فراموش کرده اید، رتبه آن را از دست ندهید و در آدرس جدید نیز آن را داشته باشید.

دنیای اینترنت همانند هزارتویی است که بدون داشتن یک نقشه راه و یک راهنمای خوب نمی توان به مرکز آن رسید. شرکت ایده پویا یکی از باتجربه ترین لیدرهایی است که می تواند دست شما را گرفته و از کوچه پس کوچه های تاریک اینترنت به تالار روشن و مجلل موفقیت برساند. با استفاده از خدمات ایده پویا می توانید در زمانی کمتر از آنچه فکر کنید، در مسیر درست قرار گرفته و روزبه روز از دیدن سیر صعودی نمودار پیشرفت خود لذت ببرید.

شرکت ایده پویا 15 سال است که در این مسیر فعالیت می کند و بنابراین به تمام پیچ وخم های آن آشنایی دارد. به همین دلیل شما برای موفق شدن در دنیای اینترنت دیگر نیازی نیست که چرخ را از ابتدا اختراع کنید. بلکه می توانید سوار بر قطار تجربه ایده پویا شده و مسیر خود را با سرعت بیشتری بپیمایید. علاوه بر این ایده پویا در طی بیش از یک دهه فعالیت در زمینه بازاریابی اینترنتی توانسته بهترین ابزارها را برای پیمودن مسیر موفقیت تا قله شناسایی کند. بنابراین اگر تجارت خود را به ایده پویا بسپارید، بدون کوچک ترین لغزشی در این مسیر و در مدت زمان کوتاهی می توانید از دیدن افق گسترده پیش روی خود از قله موفقیت لذت ببرید.

طراحی سایت، نخستین ابزاری که باید برای جعبه ابزار موفقیت در اینترنت تهیه کنید.

* رپورتاژ آگهی


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان