[ad_1]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبکه المسیره یمن امروز (یکشنبه) با انتشار تصویری از حضور نیروهای دولت صنعاء در منطقه «الفلج» که ورودی شهر مأرب محسوب می شود و جزو آخرین نقاط تحت اشغال دولت مستعفی در حومه شهر است، خبر داد.

خبرنگار المسیره گفته این تصویر صبح امروز در منطقه الفلج گرفته شده و این منطقه دروازه ورود به شهر مأرب است. درگیری های ساعات گذشته به طور عمده در این منطقه و مناطق «وادی ذنه»، بلندی های «البلق مرکزی» و «البلق شرقی» جریان داشت و نیروهای ارتش و کمیته های مردمی ابتدا تلاش دارند تا بلندی های بلق را به دست گرفته و سپس به طور گسترده وارد الفلج شوند.

ورود نیروهای ارتش و کمیته های مردمی به نزدیکی شهر مأرب در روزهای گذشته از چندین جبهه دیگر نیز صورت گرفته و سه روز پیش  یک هیأت از قبایل «جبل مراد» در استان مأرب به صنعاء آمده و ضمن بیعت با مقاومت یمن به دیدار «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله رفتند. 

عملیات آزادسازی استان مأرب از یک سال پیش آغاز شده و بیش از دوم استان به دست نیروهای دولت صنعاء افتاده است و ارتش و کمیته های مردمی در روزهای گذشته خود را به پنج کیلومتری شهر مأرب رسانده اند. در صورت آزادی کامل شهر می توان کار دولت مستعفی و ائتلاف سعودی در یمن را پایان یافته دانست.

انتهایا پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان