[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار جلال ستاره ظهر چهارشنبه معارفه فرمانده مرزبانی گیلان با اشاره به اینکه ایران هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز مشترک با ۱۵ کشور دارد، اظهار رد: از این مقدار دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر آبی و مابقی خشکی است.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از تجهیزات و فناوری های نوین برای پایش مرزها، اظهار کرد: هم اکنون ۳۰ درصد مرزهای کشور به ویژه در شمال غرب و جنوب شرق به صورت هوشمند رصد می شود.

جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا در ادامه اضافه کرد: هوشیاری مرزبانان از بروز هر گونه تهدیدات جلوگیری می کند.

وی همچنین با اشاره به بروز ناامنی در مرزهای شرقی به منظور قاچاق و ترانزیت مواد مخدر، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پیشگام در مبارزه با قاچاق و توزیع مواد مخدر است.

تعامل سازنده با مدیران اولویت مرزبانی گیلان

سردار ستاره با بیان اینکه مرزبانی جمهوری اسلامی ایران تعاملات سازنده ای با کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان دارد، افزود: این تعاملات نقش مؤثری در مقابله با قاچاق در حوزه جنوب داشته است.

وی با اشاره به اینکه مرزهای جمهوری اسلامی ایران امن هستند، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در حوزه مرزبانی، تعامل با کشورهای همسایه است و انتظار می رود این روحیه تعامل و هم افزایی با پاسخ متقابل همسایگان به توسعه همکاری ها منجر شود.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه ملاک تعامل مرزبانان ایران و کشورهای حوزه خزر را قراردادهای ۱۹۲۱ و ۱۹۴۰ ایران با شوروی است، ادامه داد: تا دست یابی به توافق جدید، این قراردادها معیار بهره گیری از منابع دریا به ویژه برای صیادان است و مرزبانی گیلان باید این موضوع را مورد توجه قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه مرزبانی گیلان باید تعامل سازنده با مدیران اجرایی برای توسعه اقتصادی و گردشگری و رونق تولید داشته باشند، افزود: امنیت زیربنای توسعه همه جانبه در کشور است و این سیاست در استان گیلان نیز با دقت هرچه بیشتر دنبال می شود.

گفتنی است، در پایان این جلسه «سرهنگ اصغر بازگیر» به عنوان فرمانده جدید مرزبانی گیلان معرفی و از تلاش های سرهنگ «علی ندرخانی» سرپرست پیشین قدردانی شد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان