[ad_1]

به گزارش شفاف و به نقل از نیوزبریک، متخصصان حوزه زیست شناسی سلولی در سراسر جهان، روزانه هزاران بار از میکروسکوپ های نوری برای تجزیه و تحلیل و طبقه بندی نمونه های مربوط به سلول های مغز استخوان استفاده می کنند. این روش تشخیص بیماری های خونی هنوز پیچیدگی هایی دارد. جستجوی سلول های نادر اما مهم، کاری پرزحمت و زمان بر است. هوش مصنوعی می تواند این روش را تقویت کند اما برای آموزش الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی، به مقدار زیادی از داده ها با کیفیت بالا نیاز است.

بزرگترین پایگاه داده برای بررسی تصویر سلول های مغز استخوان

پژوهشگران مرکز تحقیقاتی "هلمهولتس مونیخ"(Helmholtz Munich)، بزرگترین پایگاه داده ای را که تاکنون از تصاویر میکروسکوپی سلول های مغز استخوان توسعه داده شده است، ارائه داده اند. این پایگاه داده، بیش از ۱۷۰ هزار تصویر تک سلولی به دست آمده از بیش از ۹۰۰ نفر مبتلا به بیماری های گوناگون خونی را در بر دارد. 

این پایگاه داده، نتیجه همکاری مرکز تحقیقاتی هلمهولتز مونیخ با بیمارستان "دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ"(LMU)، "آزمایشگاه سرطان خون مونیخ"(MLL Munich Leukemia Lab) و "موسسه مدارهای مجتمع فراونهوفر"(Fraunhofer Institute for Integrated Circuits) است.

بهبود هوش مصنوعی با استفاده از پایگاه داده

"کریستین ماتک"(Christian Matek)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: ما در پایگاه داده خود، یک شبکه عصبی ایجاد کرده ایم که از نظر دقت و تعمیم پذیری در طبقه بندی سلول ها، بهتر از الگوریتم های یادگیری ماشینی پیشین عمل می کند. 

شبکه عصبی عمیق، یک مفهوم یادگیری ماشینی است که به طور ویژه، برای پردازش تصاویر طراحی شده است. ماتک ادامه داد: تجزیه و تحلیل سلول های مغز استخوان هنوز با چنین شبکه های عصبی پیشرفته ای انجام نشده است. دلیل آن، این واقعیت است که مجموعه داده های عمومی با کیفیت بالا تاکنون در دسترس نبوده اند.

هدف پژوهشگران این است که پایگاه داده خود را بیشتر گسترش دهند تا طیف وسیع تری از یافته ها را به دست بیاورند و مدل خود را برای آینده تایید کنند. 

"کارستن مار"(Carsten Marr)، سرپرست این پژوهش گفت: این پایگاه داده، به صورت رایگان برای اهداف پژوهشی و آموزشی در دسترس است تا برای آموزش متخصصان یا به عنوان مرجعی برای روش های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند تشخیص سرطان خون با کمک هوش مصنوعی به کار رود.

این پژوهش، در مجله "Blood" به چاپ رسید.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان