[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۹۲ درصد شهروندان این استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند، اظهار کرد: بر اساس آمارها ۱۴ شهرستان گیلان نیز در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

وی به نقش واکسیناسیون در کاهش آمار ابتلاء، بستری و مرگ و میرهای ناشی از کرونا اشاره کرد و افزود: باید این روند ادامه یابد و دانشگاه علوم پزشکی در راستای تزریق دُز دوم و حتی سوم جدی تر ورود کند.

استاندار گیلان در ادامه با تأکید بر ضرورت رعایت دستور العمل های بهداشتی، گفت: باید از روش های اقناعی برای ترغیب شهروندان به واکسیناسیون استفاده شود و در این میان رسانه ها نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه در این مسیر نخبگان علمی، ائمه جمعه و کسانی که صاحب تریبون هستند بسیار مؤثر و تأثیرگذار است، تصریح کرد: باید با همکاری و همراهی همه اعم از مردم و مسئولان در راستای کنترل کام این ویروس گام برداریم.

عباسی همچنین با تأکید بر لزوم نظارت دقیق بر اجرای دستور العمل های بهداشتی در حمل و نقل عمومی اعم از درون و برون شهری، افزود: در مرزها دریایی و زمینی استان گیلان نیز باید پایش و رصدها دقیق انجام شود.

وی با بیان اینکه در حوزه روستایی و مناطق حاشیه شهرها نیز تزریق واکسن باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: قطعاً پوشش گسترده واکسیناسیون نقش مهمی می تواند در کنترل و مهار ویروس کرونا و افزایش سطح ایمنی جامعه داشته باشد.

استاندار گیلان اضافه کرد: همه دستگاه ها، فرمانداران، بخشداران و دهیاران باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

عباسی به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: واکسیناسیون دانش آموزانی که تاکنون واکسن دریافت نکرده اند باید در دستور کار قرار گرفته و از سوی دیگر استانداردهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و آموزش و پرورش اعم از تهیه تهویه و تعداد دانش آموزان حاضر در کلاس باید به دقت انجام شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان