[ad_1]

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص گزارش عملکرد بودجه شرکت های دولتی که از سوی سازمان برنامه به مجلس ارائه شده است، گفت: بودجه شرکت های دولتی سه برابر بودجه کل کشور است و به دلیل عدم نظارت دقیق بر این بودجه، مشکلاتی مانند حقوق های نجومی، سو مدیریت ها و تخلفات به وجود آمده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس، با بیان اینکه بودجه شرکت های دولتی هیچگاه در مجلس بررسی نمی شد، گفت: براساس مصوبه مجلس مقرر شد که دولت هر سال گزارشی از عملکرد بودجه شرکت های دولتی به مجلس ارائه کند. در همین راستا سازمان برنامه گزارشی از عملکرد بودجه شرکت های دولتی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ به مجلس ارائه کرده اما این گزارش ناقص است.

وی در توضیح این مطلب اظهار داشت: برای بررسی دقیق گزارش باید مجامع شرکت های دولتی تشکیل جلسه داده و گزارش حسابرسی دقیق به سازمان برنامه و بودجه ارائه می کردند تا بر این اساس سازمان برنامه و بودجه گزارش عملکرد شرکت های دولتی را به مجلس ارائه کند.

یوسفی افزود: دیوان محاسبات در حال حاضر مشغول بررسی گزارش سازمان برنامه و بودجه در مورد بودجه شرکت های دولتی است اما اعلام کرده است که این گزارش ایرادات ساختاری دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دیوان محاسبات امسال گزارش عملکرد شش ماهه بودجه ۱۴۰۰ را زودتر از موعد قانونی و در راستای شفاف شدن عملکرد دولت به مجلس ارائه کرد که تأثیر مهمی در تنظیم بودجه ۱۴۰۱ خواهد داشت.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان