[ad_1]

مذاکرات وین/ روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران/ تاکیدات کرونایی رئیس جمهور و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، توضیحات وزیر امور خارجه کشورمان درباره  آغاز دور جدید مذاکرات وین طی روزهای آتی در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

حسین امیرعبداللهیان گفت: از هفته جاری گفت وگوهای وین را کلید خواهیم زد. در همین چارچوب در هفته های گذشته معاون من آقای باقری به پایتخت برخی از کشورهای اروپایی، مسکو و همچنین سفرهایی به کشورهای منطقه و همسایه داشته، ارتباط وبیناری با پکن برقرار کرده و در این راستا اقدامات و رایزنی هایی را به عمل آورده است. من نیز با وزرای خارجه کشورهای عضو برجام گفت وگوهای مفصلی داشته ام. ما همه مقدمات را برای رسیدن به یک توافق خوب و سریع فراهم کرده ایم. البته در صورتی که طرف های مقابل نیز به تعهدات کامل شان برگردند. ما به صراحت مواضع و مطالبات خودمان را در گفت وگوهایی که داشته ایم اعلام کرده ایم.

در همین رابطه رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران که به تازگی به کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر کرده بود در گفت وگو با رادیو ان.پی.آر مواضع این کشورها در قبال برجام و مذاکرات بر سر احیای این توافق را تشریح کرد و درباره چگونگی انجام دور جدید مذاکرات وین نیز گفت: ما در یک هتل اقامت خواهیم داشت و باید صبر کنیم ببینیم که دیگران که با ایران بر سر میز (مذاکره) صحبت می کنند چه چیزی (به ما) گزارش می دهند. البته نباید این گونه باشد زیرا ما بارها به ایران گفته ایم که اگر خواهان حصول نتیجه و رسیدن هرچه سریعتر به نتیجه هستید بهتر است که رو در روی ما بنشینید.

رضا ذبیحی کارشناس مسائل بین الملل هم معتقد است که مذاکرات وین نمی تواند تنها یک طرف برنده و یا یک طرف بازنده داشته باشد.

وی می گوید: امروز و در آستانه دور هفتم مذاکرات احیای برجام، وضعیت به گونه ای است که در نتیجه آن یا همه طرف ها با یکدیگر برنده می شوند و یا همه با هم می بازند. سودمندی متقابل و مطلق احیای توافق برجام برای تمامی طرف ها مسلم و محرز است و همین امر امیدها را برای زنده نگه داشتن برجام دو چندان می کند.

در آستانه آغاز مذاکرات رفع تحریم، فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز با انتشار توییتی از مردم خواست با صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی در میدان حاضر شوند.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

رئیس هیات مذاکره کننده ایران وارد وین شد

ایران چیزی برای پنهان کردن نداشته و ندارد

***

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با تاکید بر رعایت اصول و شیوه نامه های بهداشتی، گفت: بر اساس توصیه دانشمندان و متخصصین؛ مراعات دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از دورهمی ها و عادی انگاری همچنان ضروری است، لذا نباید از آن غفلت شود.

رئیسی همچنین با تاکید بر جدیت و دقت در کنترل مرزهای زمینی، هوایی و دریایی، گفت: کنترل تردد از مرزها بویژه مرزهای شرقی کشور ضروری است و باید در کنار قرنطینه با دقت و حساسیت انجام شود.

پس از دستور رئیس جمهور مبنی بر اجرای قانون مربوط به نسخه نویسی الکترونیکی، وزیر بهداشت در نامه ای خواستار استمهال و توقف ۶ ماهه این طرح شده است و به گفته محمدعلی محسنی بندپی طبق نامه رئیس دفتر رئیس جمهور با این درخواست مخالفت شده و رئیس جمهور تأکید داشته که باید برای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی همکاری شود.

در همین راستا، بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هشدار داد که اگر وزارت بهداشت قانون مربوط به نسخه نویسی الکترونیکی را اجرا نکند تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ درباره رسیدگی به این تخلف برای وزیر بهداشت و مدیران عامل سازمان های بیمه گر داده خواهد شد.

تاکید  عضو کمیسیون انرژی مجلس هم بر پیگیری جدی طرح ساماندهی کارکنان دولت هم از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

محمدطلا مظلومی در توییتی با بیان اینکه شرط تحقق نظام پرداخت عادلانه، تبدیل وضعیت و حذف پیمانکاری نیروی انسانی در ارگان های دولتی و غیر دولتی است،  نوشت: نظام پرداخت عادلانه در دستگاه های اجرایی، ارگان های دولتی و غیر دولتی دغدغه دلسوزان نظام می باشد.

امروز، هفتم آذر مصادف با روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر دریادار شهرام ایرانی در نشست خبری به همین مناسبت با بیان اینکه ما مولفه های دشمن در دریا را بهم زده ایم و در صورت وجود تهدید دشمن، مرز جغرافیایی برای نیروی دریایی مفهومی ندارد و ما آماده پاسخ به تهدیدات هستیم، گفت: تحریم برداشته شود یا نشود برای ما فرقی نمی کند. امروز این توانمندی را داریم که ناوشکن سبک و سنگین بسازیم. برداشته شدن تحریم در حوزه نظامی برای ما فاقد ارزش است.

پیام های تبریک به مناسبت هفتم آذر را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

شاهد قدرت عمل خیره کننده نیروی دریایی ایران در حوادث بزرگ آینده خواهیم بود

پیام فرماندهان ارتش به مناسبت روز نیروی دریایی

پیام فرمانده نیروی هوایی به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش

دیدار امیر سرتیپ خلبان واحدی با امیر دریادار ایرانی

تعهد، دانش و خلاقیت شاخصه های مهم امروز نیروی دریایی ارتش است

***

بیانیه ضدایرانی آمریکا در شورای حکام و تهدید آمریکا منبی بر اینکه " اگر عدم همکاری ایران فورا برطرف نشود، شورای حکام گزینه ای پیش رو نخواهد داشت مگر پیش از پایان سال جاری جلسه ای فوق العاده تشکیل دهد تا به این بحران بپردازد"  واکنش و نارضایتی نماینده روسیه در سازمان های بین المللی واقع در وین را در پی داشت.

میخائیل اولیانوف در واکنش به این اظهارات گفت: باور دارم که این نشان دهنده آن است که همتایان آمریکایی مان شکیبایی خود را از دست داده اند اما همگی مان باید احساسات خود را کنترل کنیم.

همچنین کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر، قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران را "نمونه بازری از اقدام سیاسی در ساحت حقوق بشر" خواند.

گزارش تاریخی ایسنا، درباره هفتاد و هشتمین سالگرد بی اطلاعی محمدرضا شاه پهلوی از برگزاری کنفرانس سری آمریکا، روسیه و انگلیس در سفارت روسیه در تهران در سال ۱۳۲۲ هم از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان