دوره فعالیت معادن در گیلان معیوب است

۱۴۰۰/۰۹/۰۶ ۱۵:۴۹ چاپ کد خبر: 140405
[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر شنبه در جلسه شورای معادن گیلان با بیان اینکه ظرفیت معادن استان باید مشخص شود، بیان کرد: مهمترین بخشی که در آن چالش داریم مربوط به مصالح ساختمانی و شن و ماسه است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه سیاست های نادرست سازمان صمت تبعاتی را دامن گیر معادن استان کرده است، افزود: چرا در گیلان معدن چشمگیری که فعالیت داشته باشد نداریم، وقتی معادن به درستی بهره برداری نشود قاچاق و پنهان کاری به وجود می آید.

وی با انتقاد از عدم شفاف سازی پیرامون عملکرد معادن، گفت: وقتی سیکل فعالیت معادن معیوب بوده و حلقه ها منسجم نیست دستگاه نظارتی چاره ای جز تعطیلی آن ندارد لذا باید از ابتدا یک فرآیند قانونی طی شود تا برای تولید کننده و مصرف کننده مقرون به صرفه باشد.

عباسی از دستگاه های اجرایی خواست میزان نیاز خود به مصالح را اعلام کنند و ادامه داد: میزان برداشت اضافی مصالح و تخلفات در این خصوص نیز قابل محاسبه است و در صورت مشاهده باید با متخلفین برخورد شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه به هیچ احدی اجازه سو استفاده از بستر رودخانه ها را نخواهم داد، بیان کرد: موارد سوءاستفاده زیادی در حوزه معادن وجود دارد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان