[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، دریادار دوم ستاد مهدی شعبان زاده پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز نیروی دریایی، اظهار کرد: تجهیزات نظامی ساخته شده و اقتدار نیروی دریایی مرهون نیروی انسانی متخصص و متعهد است.

وی با اشاره به اینکه نیروی دریایی ارتش برای انجام مأموریت های خود یک نیروی تجهیزات محور است، افزود: امروزه نیروی دریایی با وجود تحریم کامل در بخش های نظامی و دفاعی با تلاش جوانان متخصص و متعهد خود و با تکیه بر توانمندی داخلی به خودکفایی در این بخش رسیده است.

دریادار دوم شعبان زاده به عملکرد فوق العاده نیروی دریایی ارتش در بخش های سطحی و زیر سطحی و رزم در دریا اشاره و تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش آمادگی لازم برای اجرای مقتدرانه همه مأموریت های ابلاغی را در ناوگان های شمال و جنوب دارد و برگزاری رزمایش ها تمرین نظامی برای نیروها و نمایش آمادگی توان رزمی برای سایر کشورها است.

اسکورت ۶ هزار کشتی تجاری

فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم نیروی دریایی در ادامه با اشاره به بروز پدیده شوم دزدان دریایی مدرن از سال ۲۰۰۵ تا کنون، گفت: دزدان دریایی تنگه هرمز، تنگه مالاکا و تنگه باب المندب را به عنوان مثلث تجاری دریایی دنیا با بیشترین تردد کشتی های تجاری، مورد هدف قرار داده بودند که حمایت از کشتی های تجاری و تأمین خطوط مواصلاتی بر عهده ارتش گذاشته شد.

دریادار دوم شعبان زاده افزود: از سال ۸۸ تا کنون شش هزار کشتی تجاری توسط یگان های نیروی دریایی اسکورت شدند و در تمام این مدت دزدان دریایی نتوانستند هیچ کشتی تجاری را بربایند.

وی با اشاره به کمک رسانی یگان های نیروی دریایی ارتش به کشتی های تجاری کشورهای دیگر، تصریح کرد: هم اکنون ناوگروه ۷۹ نیروی دریایی ارتش در حال گشت و تأمین خطوط مواصلاتی کشتی های تجاری نفتکش و شیلاتی کشور در مدار ۱۰ درجه شمال اقیانوس هند است.

تربیت ۷۰ درصد از نیروی انسانی نداجا در مرکز باقرالعلوم

دریادار دوم شعبان زاده با بیان اینکه بعد از جنگ تحمیلی نیروی دریایی ارتش، تأمین نیروی انسانی متخصص را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی (ره) نوشهر، مرکز آموزش تفنگداران دریایی منجیل، مرکز آموزش نیروهای وظیفه در سیرجان و مرکز آموزش های تخصصی باقرالعلوم (ع) رشت وظیفه آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد را بر عهده داشته و تربیت نیروی انسانی در صدر اهمیت امور این نیرو قرار دارد.

وی با بیان اینکه مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم رشت تربیت ۷۰ درصد از نیروی انسانی نداجا را برعهده دارد، افزود: سرفصل های آموزشی، متناسب با شرایط روز و تهدیدات برنامه ریزی شده و در صورتی که تهدید نوظهوری به وجود آید نیروهای انسانی برای مقابله با آن تهدیدات آموزش به روز می بینند تا بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری نیروی دریایی نیروی علمی، بین المللی، سیاسی و نظامی باشد.

دریادار دوم شعبان زاده با اشاره به برگزاری ۴۱ برنامه فرهنگی در هفته نیروی دریایی، ادامه داد: به مناسبت هفته نیروی دریایی تخلفات نظامی کارکنانی که در ۶ ماه گذشته رفتار خوبی داشتند بخشیده شد.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در دوران شیوع کرونا توسط نیروی دریایی ارتش، اضافه کرد: پادگان های نیروی های مسلح در دوران شیوع کرونا پاک ترین و امن ترین مکان ها بود و با توجه به سختگیری های انجام شده در دوران شیوع این ویروس حتی یک مورد فوتی هم وجود نداشت.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان