[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر یکشنبه در جلسه شورای مسکن گیلان با اشاره به اینکه سهمیه استان در طرح نهضت ملی مسکن ۲۸ هزار واحد مسکونی است، اظهار کرد: در طرح اقدام ملی نیز ۱۱ هزار واحد برای استان تعیین شده که باید تا پایان امسال تکمیل و واگذار شود.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از اولویت ها در استان ساخت مسکن برای محرومان و افراد تحت پوشش بهزیستی است، گفت: ایجاد زیرساخت ها در مناطقی که برای ساخت منازل مسکونی قبل از آغاز اجرای طرح لازم و ضروری است

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه نباید ضعف های موجود در طرح مسکن مهر در طرح جهش تولید به وجود آید، اضافه کرد: در استان گیلان با محدودیت زمین مواجه هستیم اما این موضوع نباید سبب شود که در هر منطقه و محلی اعم از حاشیه رودخانه ها مسکن ساخته شود.

وی همچنین در ادامه بر ضرورت سرعت بخشیدن به اجرای طرح جهش تولید تأکید و تصریح کرد: باید برای تأمین مصالح هماهنگی های لازم با سازمان صمت برای برداشت مصالح و جلوگیری از صادرات آن در دستور کار قرار گیرد.

عباسی با اشاره به اینکه با توجه به موقعیت جغرافیایی و آغاز بارش ها در نیمه دوم سال اجرای طرح ها با مشکل مواجه می شود، ادامه داد: قبل از بروز هر مشکلی باید کارها با سرعت انجام شود.

وی بر ضرورت ایجاد هماهنگی میان بنیاد مسکن و راه و شهرسازی تأکید و اظهار کرد: از مشارکت بخش خصوصی مطابق با ابلاغیه های قانونی استفاده و موانع و مشکلات در این مسیر برداشته شود.

استاندار گیلان با اشاره به موضوع تغییر کاربری ها و ویلاسازی در اراضی کشاورزی، ادامه داد: اجازه تغییر کاربری داده نخواهد شد زیرا طرح جهش تولید مسکن طرحی برای سکونت دائمی افراد بومی است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان